Vysoká oblačnosť a stredne silný vietor slalomárom vlastne vyhovuje...

Vysoká oblačnosť a stredne silný vietor slalomárom a ich autám vlastne vyhovujú...

Počasie sa vydarilo

S počasím to po veľmi mokrom a extrémne studenom víkende to pre VI. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA vyzeralo naozaj všeliako, len nie dobre. Sobota a nedeľa na viacerých miestach Slovenska v teplotách klesli pod 15oC, čo je na prvý júlový víkend naozaj extrém. V pondelok oblačnosť a prehánky pokračovali, no zlepšenie bolo na obzore. Utorok sa už ráno ukázal ako ideálny deň pre preteky a predpoveď mu priala. Keďže počas dňa sa nerozpršalo, aj keď malo z čoho, teploty do 23oC a striedavo stredne silný vietor boli pre všetkých viac než prijateľné podmienky. Najmä však pre jazdcov a ich mašiny. Dôkazom toho je aj viacnásobne zlomený rekord trate.

Rekordér Tomáš Polerecký v plnom nasadení útoku na časomieru

Rekordér Tomáš Polerecký v plnom nasadení útoku na časomieru

Rekord trate padol 3x

Doterajší rekord na tejto trati držal Tonda Červenka z Moravy. Takmer pred rokom, dňa 15.09. tu na špeciáli Peugeot 205 GTi zajazdil čas 1:14,800. To je na trať dlhú bez mála 2 kilometre veľmi slušný výkon. Každý, kto ju dokáže zdolať pod 80 sekúnd je kvalitný slalomár. Tentokrát mu ešte pred pretekmi celkom otvorene vyhlásil vojnu Tomáš Polerecký na upravenom Mitsubishi EVO IX. Komplexne upravené auto s veľkým výkonom, športovým pružením a teraz už aj so slikmi budí rešpekt. Ako veľký je rozdiel medzi autom so slikmi a bez nich jasne dokumentuje nasledovné. Tomáš pokoril rekord trate už v tréningovej jazde o takmer sekundu. Tú však nemožno brať za oficiálny rekord, keďže počas tréningu traťoví komisári neberú do úvahy penalty v podobe zvalených kužeľov, prípadne vynechaných bránok. Tréningová jazda je určená na bližšie zoznámenie sa s traťou, autom a aktuálnymi podmienkami trate. Tomášovi išla karta a v každej jazde z piatich (okrem jednej) svoj nový rekord zlepšoval. Nový rekord trate má neuveriteľný čas 1:13,316. Vo štvrtej meranej sa dokonca podarilo zajazdiť 1:12,865 s no padol pri tom kužeľ, ktorý jazdca stojí 2 s. Tomáš a aj všetci ostatní však už teraz vedia to, čo sa zdalo byť nemožné. Trať v Piešťanoch na letisku sa dá pokoriť pod 73 sekúnd!

Traťoví komisári mali v Piešťanoch naozaj plné ruky aj nohy práce

Traťoví komisári mali v Piešťanoch naozaj plné ruky aj nohy práce

Kužeľky padali ako na bowlingu

Rovnako aj tejto trati, ako azda všetkým v seriáli dominujú autá kategórie SS, teda slalomárske špeciáli. Veľmi vyrovnane SS2 a SS3, teda mašiny s objemom do a nad 1,6 litra. V prvej jedenástke nebola mašina inej kategórie. Pri pohľade na kompletnú výsledkovú listinu spolu s penalizačnými sekundami má človek pocit, že slalomári sa na týchto pretekoch, úplne kontrastne s predošlými pretekmi v Púchove rozhodli trafiť čo najviac kužeľkov. Kým na V. AZ pneu AutoSlalome AUTOGLYM padlo rekordne najmenej trestných sekúnd za históriu pretekov, na VI. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA ich bolo azda historicky najviac. Mnohým jazdcom to zabránilo zlepšiť si pozície...