Po úspešnej Fabii S2000 nám však automobilka v týchto dňoch predstavila ďalšiu špeciálnu mašinu postavenú na základoch tohto automobilu, ktorú budeme môcť vydávať na tratiach rýchlostných skúšok. Jedná sa o Škodu Fabiu R2. Na jej vývoji sa na rozdiel od ostrej verzie S2000 podieľala aj súkromná firma Impromat Car, ktorá úzko spolupracovala s motošportovým oddelením českej automobilky. Predstavenie tohto špeciálu nie je žiadnym prekvapením, pretože na vývoji a nasledovnom testovaní tejto mašiny sa pracovalo až 2 roky!

Fabia-R2

Fabia R2

Kategória R2 vychádza zo sériového vozidla, preto nečakajte v tomto prípade žiadne obrie blatníky či krídla. Fabia R2 totiž navonok pôsobí úplne sériovo. To už sa ale nedá povedať o podvozku, ktorý je od základov prekopaný. Pod kapotou sa nachádza atmosferický štvorvalec objemu 1,6 litra. Disponuje štyrmi ventilmi na valec. Spomínaný agregat ponúka výkon výkon 132 kW (180 k) pri 7500 ot a najvyšší krútiaci moment 194 Nm pri 5500 ot. O jeho prenos na vozovku sa stará päťstupňová sekvenčná prevodovka od známeho výrobcu Sadev. Samozrejme, pri takomto type auta nemôžete očakávať plne funkčný interiér či klimatizáciu. Tie už totiž dávno nahradili bezpečnostné prvky ako bezpečnostný rám či hasiaci systém. Odstránenie interiéru či výbavy sa kladne podpísalo aj pod zníženie celkovej hmotnosti. Farbia R2 váži len 1 030 kilogramov.

Otázne je ako si nová Fábia R2, ktorej predaj sa už rozbehol (cena bola stanovená na 62 000 Eur), bude počínať oproti už zaužívanej konkurencii v podobe Fiesty R2 či Citroenu C2 R2.