Nepripomína vám Praga R1 niečo? Mne ohromne Caparo T1 :)

Nepripomína vám Praga R1 niečo? Mne ohromne Caparo T1 :)

O to väčšiu radosť mi cez týždeň spôsobili v emaily krásne veľké obrázky. Jásné, že som sa ne musel podeliť. Ale aby to nebolo len obzeranie krásnych 3D vizualizácií, prikladám aj základnú tabuľku technických parametrov. Než sa do nej pozriete, pripomeňte si, na čo sa to vlastne pozeráte:

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Podľa slov konateľov firmy tento model: "Otvorí dvere do racingového sveta novým tímom, ktoré si doteraz pre finančnú náročnosť nemohli dovoliť pretekať. PRAGA R1 bude znamenať špičkové auto s najnovšími technológiami pri zachovaní nízkych vstupných aj prevádzkových nákladov, spolu s ľahkou dostupnosťou náhradných dielov."

Mašina vyzerá úžasne. Je zrejmé, že prúdenie vzduchu pred, popod, okolo aj za je naozaj opakovane premyslené a odskúšané.

Jedná sa o dvojmiestny špeciál kategórie LMP-Free, poháňaný v strede uloženým radovým hliníkovým štvorvalcom 1,5l turbo s výkonom 200/250/320k. Vďaka plno karbónovému sendvičovému rámu, kevlarovému interiéru a kompozitnej karosérii má auto  pohotovostnú hmotnosť len 570kg ! Ako by ste asi čakali, využíva pohon zadných kolies a 6 stupňovú sekvenčnú prevodovku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov
Keď sa s tvorcami stretnem najblžšie, položím im aj nasledovné otázky: Je to stále dvojmiestny koncept ako bolo zamýšľané pôvodne? Pre zdieľanie skvelých zážitkov vo dvojici? Sú snáď svetlá predzvesťou možnej homologácie pre premávku?

Ako vidíte z aktuálnej tech. tabuľky, za rok sa niekoľko vecí zmenilo. Napríklad motor, pôvodne zamýšľaný 1,6 turbo má byť pre prvé kusy ostrý atmosférický dvojliter Renault F4R 832 s max. výkonom 155 kW (210 k) pri 7500 ot a max. 220 Nm. Ten má byť spriahnutý so 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou Hewland JFR s pneumatickým ovládaním. Pohotovostná hmotnosť okruhového špeciálu má byť 590 kg, čo znie naozaj slušne. V tejto kombinácii je totiž výkonová hmotnosť mašiny 3,8 kg/kW. Praga R1 má na tratiach čerpať výhody nie brutálnej sily, naopak vycibrenej aerodynamiky a agility. Som ohromne zvedavý, aké časy sa na jar chalanom pri testovaní na SlovakiaRingu podaria... Vy tiež?

PRAGA R1


General specification
Country of origin Slovakia
Produced in 2013


Engine
Configuration Renault F4R 832, straight 4
Location Mid, longitudinally mounted
Construction cast-iron block, aluminium head, dry sump
Displacement 1998 cm3
Bore / Stroke 82.7 x 93 mm
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Fuel Injection
Aspiration Naturally Aspirated
Power 210 bhp @ 7500 rpm
Torque 220 Nm


Drivetrain
Chassis carbon fibre honeycomb monocoque
Front suspension double wishbones, push-rod actuated

coil spring over KONI dampers, anti-roll bar
Rear suspension double wishbones, push-rod actuated

coil springs over KONI dampers, anti-roll bar
Steering rack-and-pinion
Brakes AP Racing ventilated discs, 4 piston calipers
Gearbox Hewland JFR 6 speed sequential with

Shiftec pneumatic control
Wheels Front 8"x15"

Rear 10,5"X16"
Drive Rear wheel drive
Fuel tank ATL, 65 litres


Dimension
Weight from 590 kg
Length / Width / Height 4170, 1800, 995 mm
Wheelbase 2625 mm