Niekto sa nad tým môže len pousmiať a považovať to za slepú uličku vývoja, ktorá nemá šancu na úspech. V Toyote to však vidia inak a spaľovacie motory upravené na prevádzku na vodík chcú dotiahnuť až do sériovej výroby. Prvým reálnym krokom na tejto dlhej ceste mali byť 24-hodinové preteky. Do nich poslali upravenú trojvalcovú Corollu 1.6 Turbo a skúšali, ako si jej motor poradí s dlhotrvajúcou záťažou. Nakoniec tím Toyoty obstál, hoci férovo priznáva, že ho čaká ešte dlhý kus cesty, až tretinu pretekov totiž vodíková Toyoty prestála v boxoch pri opravách alebo tankovaní.

Toyota férovo priznáva, že zatiaľ to nie je ideálne a v boxoch strávili až 8 hodín. Je však na dobrej ceste dotiahnuť vodíkový motor na ešte vyššiu úroveň (aj v oblasti spoľahlivosti).

Sme na dobrej ceste

Výdrž, vlastnosti a spoľahlivosť koncepcie vodíkového spaľovacieho motora si Toyota overovala v súťaži seriálu Super Taikyu Series, jednu časť pretekov si dokonca odjazdil šéf automobilky a zároveň veľký priaznivec motoršportu Akio Toyoda. Vývojovému tímu je jasné, že sú ešte len na začiatku, aj preto je dojazd až do cieľa obrovským úspechom a príležitosťou otestovať schopnosti pohonu pri extrémnej záťaži. Problémy počas pretekov nakoniec spôsobili, že Toyota strávila až tretinu z 24-hodinových pretekov v boxoch a ďalšie 4 hodiny tankovala vodík. Celkovo musela do boxov kvôli dotankovaniu zamieriť 35-krát, kým ostatným súťažným špeciálom stačilo tankovať 20-krát. Celkovo stihol tím Toyoty absolvovať 358 kôl a odjazdiť 1634 „ostrých“ km.