Jedna veľká katastrofa

Keď sa ešte v lete 2014 dušovali ľudia v McLarene, že Honda pečie majstrovský motor a nasadia ho skôr ako pôvodne plánovali, málokto tušil, aká katastrofa to bude. Neskôr sa začali na povrch dostávať prvé informácie o veľkých problémoch, ktoré má Honda pri vývoji a potom to prišlo. Začiatok sezóny a šok. Jeden z najúspešnejších tímov v histórii F1 vypadol v prvej časti kvalifikácie. Jeden z monopostov do pretekov ani neodštartoval a druhý ich nedokončil. Pôrodné bolesti? Za tri roky sa Honda neposunula nikam. Fernando Alonso vypadol za 3 roky v McLarene viackrát, ako za všetky doterajšie roky dohromady! A to je borec vo Formule 1 od roku 2001. Po náznaku zlepšenia v roku 2016 sa Honda rozhodla pre radikálne zmeny, ktoré ju doviedli... späť na začiatok.

Táto éra McLarenu Honda dopadla úplne zle a návrat slávy neprišiel. McLaren čaká na víťazstvo už 5 rokov.

Motor je slabý a nespoľahlivý. Horšia kombinácia snáď ani neexistuje. Motor trpel poruchami, ako napríklad, že sa utriasol k smrti! Tento rok bol Alonso v Belgicku taký rýchly, že to riadiaca jednotka nedokázala pochopiť a došlo k poruche. Pochopiteľne toto divadlo viedlo k silnej frustrácii v celom tíme, keďže veria, že bez takého tragického motoru by boli na popredných miestach. No a kalich horkosti pretiekol. Po niekoľkých rokovaniach McLaren doslova utiekol od Hondy k Renualtu. Bola to jeho jediná šanca, keďže Ferrari a Mercedes nemajú záujem o nového zákazníka, ktorý by im mohol robiť problémy. Dokonca ani Renault nechcel prikývnuť na dodávku motorov. 4 tímy by boli proste veľa a takisto FIA nechcela, aby bola Honda doslova vyhodená z F1.

Preto sa spustila lavína, z ktorej najhoršie vyšlo Toro Rosso. Juniorka Red Bullu prišla ako o motor, tak aj o talentovaného Carlosa Sainza. Toho zapožičali na rok do Renaultu, ale stále má nad jeho budúcnosťou kontrolu Red Bull. Torro Rosso musí dúfať v zázrak, pretože mu ostal v rukách čierny Peter - Honda. Situácia mi pripomína scénku zo školy. K dieťaťu, s ktorým sa nikto nechce baviť, je na silu posadený sused, aby sa necítilo zle. Lenže. Partnerstvo Renaultu a McLarenu? Pred rokmi nemysliteľné. A čo ak Honda urobí konečne nejaký progres a vytvorí konkurencieschopný motor a Toro Rosso bude pred McLarenom? To je hudba budúcnosti. Čo mi ale bude chýbať, sú vysielačky frustrovaného Alonsa. Hlášky ako „GP2 engine“, „Embarassing“ a mnoho ďalších sa stali doslova legendárnymi. Pre jeho duševné zdravie však dúfam, že sa McLaren vráti späť na čelo štartového poľa.