Kart1 Aréna je momentálne v skúšobnej prevádzke. Podstupuje zaťažkávacie skúšky, dolaďovačky a potrebné papierovačky. Oficiálne otvorenie prevádzky sa predpokladá na začiatok októbra 2011.

Väčšinu VIP pozvaných tvorili motorstickí novinári. Objavili sa aj iné známe osobnosti ako Zuzka Smatanová a jej tím z nahrávacieho štúdia, hovorca spoločnosti Matador Dušan Koblišek, zástupca BMW Group Slovensko Milan Stupka a ďalší...


Dovedna tu na 6 motokárach jazdilo 6 tímov, zväčša so 4 jazdcami. Po kvalifikácii, na základe ktorej nás podľa zajazdených časov rozložili do vyrovnaných tímov nasledovali 2h preteky pod názvom Kart1 Mini Cooper Challenge. Prebehli viac-menej hladko, vyskytli sa len drobné technické problémy so snímaním časov na jednej či dvoch kárach. Ale vás iste viac ako priebeh pretekov a jednotlivé tímy zaujíma aká je trať, aké sú káry, aké sa tam jazdia časy a podobne... Tak poďme na to.

KartOne Aréna Bratislava

Kart1 Aréna Bratislava


Aká je Kart1
Aréna?

Motokárová hala vznikla v bývalej nevyužívanej panelárni. Priamo pred vstupom je parkovanie pre cca 25 áut, čo je viac než postačujúce. Vnútri vzniká bufet a je tam sedenie pri stolíkoch s kapacitou asi 40 miest. Skvelé je, že hala návštevníkom poskytuje samostatnú miestnosť so zamykacími skrinkami pre osobné cennosti. Zápožičky prilieb rôznych veľkostí a sú samozrejmosťou. O tom, že je všetko pekne poprerábané, nové, vkusné a vzdušné asi písať ani netreba. Je to celkom samozrejmé a vidno to aj na priloženom video.

Samozrejme, aj tu sú k dispozícii rôzne veľkosti prilieb. Pribudnú aj ochrany pre krk a rebrá.

Samozrejme, aj tu sú k dispozícii rôzne veľkosti prilieb. Pribudnú aj ochrany pre krk a rebrá.

Aká je dráha?

Jej aktuálnu dĺžku nepoznám. Krátka rozhodne nie je. Významná informácia, pre mňa až malý šok, je povrch. Hala je pokrytá 5 cm vrstvou nového, krásneho čierneho drsného asfaltu. Trať je dosť technická a náročná na správnu stopu. To je super, pretože tu bude treba prísť niekoľkokrát, aby ste ju dostali do oka. Dráha obsahuje tunel a množstvo ostrých aj voľnejších vracákov. Je ich dokonca viac, než by bolo vhodné. Tiahle dlhé zákruty sú tu aktálne len dve. Trať je však možné modifikovať, takže toto nie je definitívne. V tuneli je osadený veľký dvojriadkový LED displej. Zobrazuje časy aktuálneho kola pre dve káry súčasne. Skvelá vec, pretože na rozdiel od iných miest kde písmo nedosahuje ani 6 cm a je problém ho v rýchlosti čítať tu vám na rovinke svietia znaky veľké minimálne 10 cm a videl by to aj slepý :)

Depo je veľmi kompatkné, aby pre dráhu ostalo čo najviac miesta

Depo je veľmi kompatkné, aby pre dráhu ostalo čo najviac miesta

Motokáry?

Aktuálne je k dispozícii 10 ks úplne nových 9k motokár. Ďalších 6 kusov je na ceste. Odhadovaná priepustnosť trate je podľa odborníkov z Rakúska 16 - 20 kár súčasne. Káry fungujú prakticky na 100%. Majú funkčné, jednoduché posúvanie sedadla pre rôzne výšky jazdcov. Sedáky samotné sú tiež fajn, dobre podržia, nie sú až neznesiteľne tvrdé a sú primerane veľké. Sú z Francúzska a tak ako sa patrí, sú vybavené systémom, ktorý pri každom brzdení okamžite odpája plyn. Na techniku jazdy osvojenú z iných dráh - stále plný a len pribrzďujem treba zabudnúť. Navyše povrch ešte nie je dosť pogumovaný, takže jazdiť tu na plyne digitálnym systémom 1/0 ani nie je možné.

Na konci tunela je prehľadný LED displej pre info o vašich časoch na trati

Na konci tunela je prehľadný LED displej pre info o vašich časoch na trati

Realizácia?

Pod Kart1 sú podpísaní odborníci. Stavbu trate, mnohé nápady a riešenia so sebou priniesol oslovený tím rakúskych odborníkov. Iste netreba pripomínať, že tam má Go-Karting ohromné zázemie a históriu. Rakúšania pre projekt zdieľajú nadšenie a dokonca vyjadrili záujem organizovať tu aj preteky rakúskeho indoor pohára. Tie tam majú veľkú tradíciu a mnohí jazdci sú na skutočne spičkovej úrovni. To sú samé skvelé správy, pretože by to do Bratislavy prinieslo kvalitu, úroveň aj vzory pre ďalšie zlepšovanie sa...


Ako som spomenul v predošlom príspevku: Svorne kričíme HURÁ!

Autor foto: Gusto Miškeje