Taký Nürburgring prejde GTR-ko za 7:19.00 (model 2012) čo je o 4.8 sekundy lepší čas ako Ferrari Enzo a o 4.5 sekundy lepšie ako Pagani Zonda F. Pri týchto číslach človek prestane chápať. Je aj pravdou, že GTR-ko podľa gps vie či je, alebo nie je na okruhu a podľa toho, sa mu nielen že odblokuje maximálka, ale aj radikálne zmení servisný interval.

Perfektné rozloženie?

Perfektné rozloženie?

Človek prestáva ešte viac chápať, keď  zistí, že váži 1740 kg. Pre porovnanie Pagani Zonda F Clubsport váži 1250 kg a Ferrari Enzo 1360 kg. Nissan má pomer výkon/váha o 50% horší ako Enzo alebo Pagani. Dôležitý faktor zostáva cena, ktorou Nissan zosmiešňuje superšporty ešte viac. Za cenu Pagani si človek môže kúpiť 10 GTRiek, Enzo je podobný prípad.

Japonci chcú povedať, že i keď GTR-ko váži 1700 kíl, správnym vyladením hmotnosť vedia v konečnom dôsledku využiť vo svoj prospech.

Kazutoshi Mizuno je vedúci tímu GT-R. Prvý rozdiel od väčšiny konkurenčných áut je hmotnosť až 1700 kg. Druhá vec je zvláštne mechanické usporiadanie komponentov pohonu. Prevodovka je v zadnej časti, do ktorej ide kardaň a druhý vracia pohon späť na predok. To, čo robí podľa slov Kazutoshi Mizuno GT-R výnimočným je práve rozloženie hmotnosti. Motor je nad prednou nápravou a prevodovka s dvoma elektronicky nastaviteľnými diferenciálmi nad zadnou nápravou. Tento koncept dovoľuje ideálne rozloženie hmotnosti rovnako na obe nápravy. Mechanická časť je od superšportov dosť odlišná. Riadiaca elektronika je úplne na inej úrovni. Tieto odlišnosti jasne hovoria o tom, že Japonci chceli urobiť superšport po svojom.

To najlepšie z japonska.

To najlepšie z japonska.

V Nissane podotkli, že prítlak má prioritu číslo jedna (poľa slov Kazutoshi very important). Samotná formula je bez aerodynamickej prítlačnej sily takmer nepoužiteľná a to práve pre prítlak vyplívajúci z váhy len z 650 kg – 6500 Newtnov. V okamihu keď k nim prirátam ďalších 15000 N z aerodynamického prítlaku, dostávame sa na hodnotu 21 500 N prítlačnej sily. Trakcia, ktorá nedá inžinierom spávať je priamoúmerne závislá od tejto prítlačnej sily. Japonci chcú povedať, že i keď GTR-ko váži 1700 kíl, správnym vyladením vedia hmotnosť využiť vo svoj prospech. Trakcia je maximálna možná sila prenesiteĺná medzi pneumatikou a vozovkou. V zákrute sa táto sila rozdeľuje do dvoch zložiek. Jedna je akcelerácia a druhá mení smer auta. Výsledkom je, že GTR-ko má túto silu väčšiu ako exkluzívna konkurencia. Človek by si mohol myslieť, že 1700kg bude mať strašnú zotrvačnosť a vyletí zo zákruty. Pokiaľ je táto váha správne rozdelená a spolupracuje s elektronikou a geometriou, tak možeme vidie neuveriteľné výsledky. Tento fenomén je pozorovateľný napríklad aj pri BMW X5/X6 M.