Audi R18 ultra v plnej kráse

Audi R18 ultra v plnej kráse

Audi R18 ultra je poháňané naftu spalujúcim motorom 3.7 V6 s výkonom 397 kW (532 k). Zaujímavých technických riešení je tu niekoľko, napríklad že celý monokok je kvôli tuhosti vyrobený z jedného kusu. Ďalšou perličkou je to, že R18 používa vpredu širšie pneumatiky, aj keď sa jedná o zadnokolku!

Ako môžete vidieť aj na obrázku, kilá sa šetrili kde sa dalo, napríklad obal prevodovky, podobne ako u F1, je karbónový, teda pekelne drahé a progresívne riešenie. Celková pohotovostná hmotnosť by nemala prekročiť 900kg... Neskutočný kus techniky. Audi však išlo ešte ďalej a tak pripravilo pre sezónu 2012 evolúciu R18 e-tron quattro. V jednoduchosti povedané, v tomto prípade poháňa predné kolesá KERS systém zo stajne Williams F1. Predpisy ale obmedzujú jeho použitie až nad 120 km/h.

Špeciály Le Mans sú skutočne komplexné ale najmä špičkové stroje, ktoré v mnohom znesú porovnanie s tým najlepším na tejto planéte. O to viac, keď táto technika musí spoľahlivo pracovať a podávať najvyššie výkony v jednom kuse po dobu najmenej 24h. Určite sa ešte k nim vrátime!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov