Budúci rok sa v seriály F1 pripravujú veľké zmeny (najmä uvedenie nových V6 motorov 1,6 turbo) a tým pádom vznikajú aj nové alebo staronové partnerstvá. Jedným z nich je aj tandem McLaren-Honda. Ich prvá spolupráca sa datuje do F1 sezóny 1988, keď japonské motory nahradili tie s logom TAG. V ďalších sezónach sa ale história bude opakovať, keďže na štart sa postavia monoposty McLaren s nápisom Honda. Samozrejme, okamžite po podpise spolupráce sa vyrojili aj nové špekulácie o možnej spolupráci mimo kolotoča Formula 1. Akoby aj nie, keďže automobilka McLaren pracuje na novom, najmenšom type P13 (ten bude spadať pod aktuálny McLaren MP4-12C), ktorý až doteraz nemal jasného darcu orgánov a tak logicky padlo "podozrenie" na Hondu. Zdroje z McLarenu to však nedávno pre časopis Autocar popreli s tým, že vlastný, upravený 3,8 V8 motor je už vo vysokom štádiu vývoja. Otázka taktiež znie - chcela by vôbec Honda dodávať vlastné know-how pre sériové auto ako je P13, ak sa chystá zatriasť svetom superšportov novou NSX?

McLaren P13 v podaní časopisu Autocar

McLaren P13 bude mať namierené proti autám ako Porsche 911 Turbo, teda proti skutočnej automobilovej elite. Čo je zaujímavé, P13 bude zdielať veľmi veľa komponentov so stredným MP4-12C ale aj vlajkovou loďou P1. Jeho odhadovaná cena bude na úrovni približne 130 000 EUR, čo je približne o 30 000 EUR menej ako práve spomínané Porsche 911 Turbo. P13 bude taktiež postavené na karbónovom monokoku ako jeho starší bratia a bude mať, aké prekvapenie, ten istý motor 3,8 V8 twinturbo avšak naladený na podstatne nižší výkon. Odhaduje sa do 500k, kým MP4-12C má jemne nad 600 k a P1 nad 900 k v kombinácií s elektromotorom.

 

Ahá, a že kedy príde na trh? Nie skôr ako v roku 2015...

 

zdroj: Autocar