Ak mám hneď odpovedať na položenú otázku, tak áno aj nie. Televízna posádka z relácie „auto mobil“ z nemeckého kanálu VOX sa pokúsila prejsť Nemecko „skrz na skrz“. Teda z najvýchodnejšieho bodu do toho najzápadnejšieho.

Opel Ampera-e zvládla na jedno nabitie 750 km, má to však ALE.

Čo to znamená? Z najvýchodnejšieho mesta Görlitz to do najzápadnejšieho nemeckého mesta Aachen je necelých 800 km, podľa toho, ktorú trasu zvolíte. Partia sa rozhodla pre okresné cesty, čo bol, samozrejme, správny krok. Na skúšku vybrali Opel Ampera-e. Ten má elektromotor s maximálnym výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 360 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 7,3 sekundy a v prospech najdlhšieho dojazdu má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 150 km/h.

Pre každý prípad mali so sebou aj sprievodné vozidlo.

Ampera-e má podľa optimistického meracieho cyklu NEDC dojazd 520 km, podľa novšieho WLTP „len“ 380 km. Ani to nie je nízka hodnota, k 800 km má však stále ďaleko. Dvojica z kanálu VOX, Albert Königshausen a Alexander Bloch, vyrazili na trasu ešte koncom augusta. Podľa nich mali k dispozícii úplne sériový automobil.

Prázdny akumulátor prišiel k slovu pri najazdených 754,9 km.

Obaja sa za volantom striedali, pričom celá cesta im trvala 25 hodín a 30 minút. Hovoríte si, že je to na necelých 800 km „trochu“ veľa? Nemýlite sa. Pre čo najlepší dojazd sa snažili neprekračovať tempo 40 až 50 km/h. V meste to schvaľujem, avšak na okreskách z nich museli byť obzvlášť kamionisti veľmi nadšení.

Celá cesta pri rýchlostiach 40 až 50 km/h musela byť pre dvojicu naozaj zdĺhavá.

Kam sa až nakoniec dostali? Cieľ v meste Aachen nakoniec nedosiahli. Prázdny akumulátor sa o slovo prihlásil 20 km pred mestom Aachen, keď na odometri svietil údaj prejazdených 754,9 km. To je naozaj úctyhodný výsledok na jedno nabitie, avšak pri tej rýchlosti to muselo byť utrpenie. Úspech to síce je, avšak nie pre použiteľnosť v reálnej premávke.

Pamätná tabuľa dokumentuje tento "zdĺhavý" pokus.