Mnohých už asi neprekvapí, že jazdené SUV lámu v predajoch rekordy. Za 10 mesiacov tohto roka ich najväčší predajca ojazdených automobilov na Slovensku predal až o 43% viac ako za rovnaké obdobie minulého roka a dokonca o 74% viac ako v roku 2015. Rebríčku kraľuje Nissan, Kia a Hyundai. Štvrtinu jazdených SUV predajú v špecializovanom SUV a Offroad centre v Bratislave.

V porovnaní s minulým rokom stúpol záujem o SUV až o 43%!

Kia Sportage patrí medzi jednotku na trhu ojazdených SUV

Za ostatné dva roky zaznamenal segment SUV a off-roadov výrazný nárast. Či už v predaji nových vozidiel, ako aj jazdeniek. Tretí rok po sebe vedie rebríček obľúbenosti Kia Sportage. Na druhom mieste sa ostatné dva roky umiestňuje Nissan Qashqai. „Momentálny trend je taký, že zákazníci nebažia len po štvorkolkách. Od roku 2015 klesol predaj SUV s náhonom všetkých štyroch kolies o 15%, čo sa prejavilo v prospech nákupu náhonu predných kolies. Rastúca obľuba náhonu predných kolies pred 4x4 dokazuje, že SUV si ľudia nekupujú iba do terénu, ale bežne aj do mesta kvôli komfortu a bezpečiu,“ komentuje vývoj na trhu s vozidlami SUV generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

 

2015

2016

2017

1.

Kia Sportage

Kia Sportage

Kia Sportage

2.

Toyota RAV 4

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

3.

Nissan Qashqai

Hyundai ix35

Dacia Duster

4.

Dacia Duster

Dacia Duster

Hyundai ix35

5.

Hyundai Santa Fe

Toyota RAV 4

Volkswagen Tiguan

6.

Toyota CRV

Škoda Yeti

Škoda Yeti

7.

Hyundai ix35

Volkswagen Tiguan

Toyota RAV 4

8.

Kia Sorento

Toyota CRV

Ford Kuga

9.

Škoda Yeti

Hyundai Santa Fe

Hyundai Tucson

10.

Hyundai Tucson

Ford Kuga

Hyundai Santa Fe

Ani kauza Dieselgate neodradila vodičov od nákupu SUV s naftovým motorom. S miernym poklesom - o 4% oproti minulému roku, stále vedú v predajoch SUV dieselové motory (68,7%) pred benzínovými (31,3%). Z motorizácií už tretí rok vedie 2.0 CRDi. Rovnako sa nemení ani vkus vodičov pri výbere farby, stále dominuje čierna, nasledovaná striebornou a bielou.

 

V našom špecializovanom SUV a Offroad centre v Bratislave sa mesačne predá o 63% SUV viac ako pred jeho sprevádzkovaním. S nástupom zimy očakávame ďalší nárast záujmu, ktorému už v týchto momentoch prispôsobujeme aktuálnu ponuku,“ hovorí Karolína Topolová. Problém s kúpou SUV by však nemali mať ani mimo bratislavskí zákazníci. „Tí, ktorí majú naše centrum ďalej od svojho bydliska, využívajú našu bezplatnú službu prevezenia vybraného automobilu na ktorúkoľvek z našich ďalších trinástich pobočiek na Slovensku,“ dodala K. Topolová

Zdroj: AAA Auto