Výkon je rovných 294 kW (400 koní) pri 4000 – 4400 ot./min. a 760 Nm od 2000 do 3000 otáčok. Motor môže mať údajne vyšší krútiaci moment, ale obmedzuje ho 8-stupňová prevodovka ZF.

Lepšia spotreba, nižšie emisie či vyšší výkon

Quad turbo motor vychádza zo staršieho motora s troma turbami. Ten mal svoje miesto napríklad vo verzii M550d. Novinka má mať lepšiu spotrebu, nižšie emisie a samozrejme aj vyšší výkon. Označenie nového agregátu je B57S0. Výkon je rovných 294 kW (400 koní) pri 4000 – 4400 ot./min. a 760 Nm od 2000 do 3000 otáčok. Oproti predchodcovi tak ide o nárast 19 koní a 20 Nm. Motor bude debutovať v modeli 750d xDrive. Maximálny krútiaci moment je údajne obmedzený kvôli 8-stupňovej prevodovke ZF, inak by mohol mať motor ešte lepšie parametre. Sedmička so silným naftovým motorom akceleruje na stovku za 4,5 sekundy. Papierová kombinovaná spotreba je úsmevných 5,7 litra na 100 km a emisie CO2 sú 149 g/km. BMW údajne vyvíjalo motor tak, aby prešiel bezproblémovo aj novou metodikou merania RDE a WLTP.

BMW motor 50d quad-turbo

Pozrite sa na históriu naftových motorov BMW s viacstupňovým prepĺňaním

Vďaka štvorici turbodúchadiel má mať motor veľmi dobrý záťah v celom otáčkovom spektre. V nízkych otáčkach bude do motora tlačiť vzduch dvojica nízkotlakových turbodúchadiel. Ich výhodou je krátka odozva na stlačenie plynového pedálu. Starší agregát mal len jedno nízkotlakové turbo. Vo vyšších otáčkach začnú pracovať dve vysokotlakové turbá. Nízkotlakové turbá majú jeden medzichladič a vysokotlakové ďalší. Agregát má dokonca aj dva EGR ventily. Samozrejme nechýba vstrekovanie močoviny SCR a filter pevných častíc. Elektrický kompresor BMW, na rozdiel od štyroch kruhov, zatiaľ nepoužilo.


Snáď BMW vychytalo muchy a do produkcie posiela spoľahlivejší motor. Predchádzajúca verzia s troma turbami si totiž dobré meno neurobila.


Zdroj: autoforum, 7post