Trident Iceni prejde na jednu nádrž vyše 3200 km. Pod kapotou má veľký 6,6 litrový V8 turbodiesel, ktorý dokáže jazdiť aj na prepražený olej!

Trident predstavil typ Iceni, ktorý poháňa veľký dieselový motor. Konkrétne turbodiesel V8 s objemom 6,6 litra z dielne GM. V štandardnej výbave ho ponúkajú s výkonom 400 k a krútiacim momentom 949 Nm. V tejto konfigurácii auto zrýchli na stovku za 3,7 s a dosiahne topspeed vyše 306 km/h. Ak by sa zákazníkovi výkon málil, automobilka mu dá na výber hneď z dvoch upgradov. Prvý, Performance Upgrade doluje z motora 436 koní a 1288 Nm. Ak ani to nestačí, Trident ponúka ultimátny Track Performance Pack, kde z motora dostanú 669 koní a 1424 Nm, k tomu pridajú aj nastaviteľný podvozok Pro Flex a karbón-keramické brzdy (karbón-keramické brzdy môže mať zákazník na želanie aj v ostatných verziách za 19 000 eur). Toto všetko prenáša na zadné kolesa 6-stupňová automatická prevodovka, ktorú v prípade Track Performance Packu môže jazdec ovládať aj pádlami pod volantom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Trident poňal športiak inak ako ostatné automobilky. Iceni dokáže na jednu nádrž prejsť až 2000 míľ, čo je 3218 km a spotrebuje kombinovane 3,4l nafty na 100 km. Do nádrže však okrem nafty môžete tankovať aj bio-naftu alebo prepražený olej! Kľúčom k úspechu technológia násobenia krútiaceho momentu. Jeden zo zakladateľov automobilky, Phil Bevan, povedal: „Tieto vysokootáčkové autá sa stali trendom, ale všetci vieme, že výkon je funkcia krútiaceho momentu a rýchlosti otáčania kľukového hriadeľa a náš spôsob je založený na krútiacom momente. Radíme pri 3000 ot. takže máme k dispozícii veľa krútiaceho momentu. Štandardná verzia 949 Nm pri 3000 ot. Najzaujímavejšie je, že pri 113 km/h (70 mph) točíme len 980 ot.“ Automobilka tvrdí, že pomocou unikátnej technológie násobenia krútiaceho momentu dokázali znížiť spotrebu až o 20%.

Trident Iceni

Trident Iceni Magna prejde na jednu nádrž vyše 3200 km!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Iceni momentálne ponúkajú v dvoch karosárskych verziách. Za otvorenú verziu Iceni GT, ale aj kupé Iceni Magna chcú 117 500 eur v štandardnej konfigurácii. V budúcnosti pridajú aj verziu shooting brake, ktorá ponesie meno Iceni Venturer. Zákazník si samozrejme môže auto prispôsobiť svojim individuálnym požiadavkám. Trident je hrdý, že dokázali skombinovať silu a rýchlosť s výbornou spotrebou a extrémnym dojazdom.

Trident Iceni

Trident Iceni Venturer zatiaľ iba ako skica