Súčasne so svetovým autosalónom v Detroite sa koná aj lokálna výstava vo Viedni. V dvoch prepojených halách výstaviska Messe však mali 2 svetové a 2 európske premiéry. Škoda priniesla modernizovanú Octaviu a Seat vynovený Leon. Nechýbali ani chuťovky ako Bugatti Chiron, Rolls Royce, Aston Martin, Lamborghini, Bentley, Infiniti, či Maserati. BMW prinieslo nový sedan radu 5 a Mini Countryman. Veru, bolo tu na čo pozerať.

Viedenský autosalón ponúkal možnosť obzrieť si zvnútra i zvonku autá mnohých snov. Audi prišlo s modelom TT RS a R8 Spyder. Alfa vystavila Giuliu, Giuliettu Veloce a 4C bez strechy. Výrobca Land Rover ukázal model Discovery a Abarth ostrý roadster Spider 124. Nechýbala nová Honda Civic a pastvou pre oči bola superšportová NSX. Jaguar priniesol XE a F – Type. Lexus predviedol veľkolepé kupé LC 500. Nechýbal ani Mercedes. V jeho výstave dominoval najmä E All–Terrain a roadster AMG GT C. Tesla priniesla modernizovaný model S. Najviac zaujala odkrytá platforma, priestor na batérie a elektromotory. Porsche prinieslo novú Panameru.

Nevynechajte fotogalériu nižšie. Nájdete v nej lahôdky, ktoré iste netreba menovať. Mnoho áut, za ktorými sa do Viedne oplatilo ísť.

Prvýkrát sme si mohli prezrieť Octaviu III so štyrmi očami naživo. Dúfal som, že nový dizajn prednej masky urobí lepší dojem, než na fotkách. Žiaľ, nestalo sa. Jedno je isté. Octavia sa vďaka kontroverznému vzhľadu odlíši nielen od Rapidu, ale od čohokoľvek iného. Leon po facelifte vyzerá stále veľmi dobre. Ostrejšie línie podčiarkujú športového ducha automobilky, avšak prenášajú sa aj do tvaru palubnej dosky, kde na mňa pôsobili neuhladene a trochu nasilu. Ale za volantom som sa cítil lepšie než v Octavii. Interiéry koncernu VW mám v skutku rád. Mám s nimi dobré skúsenosti a málokedy sklamú. Určite častejšie potešia, tak ako v prípade nového Golfu, ktorý oživuje stredový panel mierne natočený na vodiča. Ak má aj zlatú metalízu, stojí za to sa za ním obzrieť. Sadol som do novej Škody Kodiaq – dozadu. Bol som zvedavý, ako je na tom s miestom. Je ho tam viac než dosť, no výškové umiestnenie ovládača vyhrievania zadných sedadiel mi neprišlo „simply clever“. Už vôbec nie vstupy na USB a zástrčky pod ním. Človek sa musí seriózne predkloniť a ohnúť sa kamsi na zem, aby tam dočiahol.

Nenechal som si ujsť ani trojicu nových ázijských hatchbackov – Nissan Micra, nová Kia Rio a o niečo väčšia tretia generácia Hyundai i30. Micra ponúka na zadných sedadlách napriek tvaru karosérie s dozadu zvažujúcou sa strechou viac miesta na hlavu, než by ste čakali. Zato vtesnať za predné sedadlo pri mojej výške (niečo vyše 180 cm) nohy, je trest. Oproti Riu sa bude vodič v malom Nissane cítiť určite lepšie – interiér má pekný dizajn a kvalitnejšie materiály. Kia Rio pôsobí najlepšie zvonku. Vnútri sklamala. Samé tvrdé a lacné plasty. Prečo tam nemôžu byť materiály z Optimy? Viem, bolo by to drahé... Milým prekvapením pre mňa bola poloha za volantom a rozsah pozdĺžneho i výškového nastavenia. A čo i30? Na druhej generácii mám najazdených niekoľko tisíc kilometrov. Stredovému panelu pomohlo menšie množstvo gombíkov. Dojem oproti predchodcovi je určite lepší, i keď na exteriér si treba zvykať. Partii Slovákov sa nepozdávali výplne dverí vzadu a poťahy zadných sedadiel. Pravda, nie sú nič extra, ale keď ich decká okopú a zašpinia, budú sa ľahko umývať. Po dlhom čase sa dočkalo oživenia Suzuki Ignis – zaujímavý exteriér kazia gýčové doplnky vo vnútri. Toto autíčko do mesta veľmi dobre poslúži starším a ľuďom s problémami chrbtice – nasadáte ako na stoličku. Nemohol som obísť BMW. Mali tu totiž novú 5. Čo povedať? Luxus a športovosť v jednom. G30 prebrala mnoho funkcií z radu 7, vrátane ovládania gestami. Je jej bližšie ako kedy predtým. Toto auto je pre ľudí, ktorí milujú luxus a špičkové technológie, ale nepotrebujú sedieť vzadu, lebo sa chcú riadne povoziť. Atmosféru dotvára nádherné podsvietenie.

Nesadal som si len do veľkých a drahých áut. Zaujíma ma prakticky všetko na kolesách... :)