Napríklad v takom USA si kúpite ako základ CLS 450 so 6-valcovým 3,0-litrovým zážihovým motorom za takmer 70-tisíc dolárov. U nás je to verzia CLS 220 d so 4-valcovým vznetovým motorom a základom štartujúcim na 60 360 eur.

Čína je na tom ešte horšie, čo sa týka zdvihového objemu. Tam si môžete kúpiť verziu CLS 260, ktorej základom je 1,5-litrový zážihový štvorvalec. Základná verzia začína na 576 800 yuan, čo je v prepočte približne 75-tisíc eur, teda nie príliš málo.

Aj keď nejde o pomalú verziu, veď na 100 km/h zrýchli za 8,7 sekundy a poháňa len zadné kolesá cez 9-stupňovú automatickú prevodovku, stále je to 1,5-litrový motor vo veľkom reprezentatívnom aute. Nový základný motor tak profituje obzvlášť z ceny, je takmer o 10-tisíc dolárov lacnejší ako ďalšia verzia CLS 300 aj vďaka nižšiemu zdaneniu.

Nemôžeme sa pritom ničomu čudovať. Aj keď u nás tak malý motor pod kapotou CLS nenájdeme, špekuluje sa, že nové C63 AMG príde už len so 4 valcom a hybridnou sústavou. A teraz je na mieste otázka. Radšej mať základný motor s vyšším zdvihovým objemom, alebo si ponechať V8 ako top motorizáciu? Pre mňa by bolo prívetivejšie, ponechať výber na zákazníkoch, otvoriť im cestu aj formou lacnejších verzií, ale top motorizáciu nechať s veľkoobjemovým motorom. Čo si o tom myslíte vy?

Zdroj: motor1.com