Podľa organizácie JATO Dynamics zaoberajúcej sa aj celosvetovými štatistikami predajov vozidiel, v Európe naďalej pokračuje mierny medziročný pokles predaja nových áut. Kým február 2019 znamenal pre Európu 1 143 852 predaných nových áut, o rok neskôr to bolo 1 063 264 kusov. Vo vyjadrení čísiel to znamená 7 % pokles. Za prvé dva mesiace roka 2020 JATO Dynamics zaznamenalo pokles 7,6 %.

Clio boduje dizajnom, technikou a predovšetkým dostupnosťou. 

Za poklesom je problémová homologizácia a tlak EÚ

„Situácia sa rýchlo zhoršuje najmä kvôli zložitým pravidlám európskej emisnej regulácie a problémom s nedostatočným počtom novo homologizovaných automobilov,“ uviedol Felipe Munoz, globálny analytik JATO Dynamics. Na februárové výsledky má podľa neho negatívny vplyv aj koronavírus a prvé obmedzenia vo výrobe a predaji áut.

Golfu uniklo víťazstvo len tesne.

Najväčším skokanom BMW radu 3

Pri pohľade na tabuľku 25 najlepšie predávaných modelov európskeho trhu vidíme, že najviac si polepšilo BMW 3, ktorého predaje medziročne poskočili o celých 73 % vyššie. Zle na tom však nie je ani VW Passat s nárastom 54 %. Zaujímavé je aj porovnanie Fiatu 500 s Pandou. Ten sa medziročne predáva ešte lepšie než Panda, v celkových číslach ho však Panda o pár tisíc kusov predbehla. V globále sú však dlhodobo vyrovnanými rodinnými súpermi. Naopak, najväčší medziročný pokles zaznamenal VW Polo (- 28 %).

Predaje za február 2020 (Európa), TOP 10

1. Renault Clio (24 914 ks)
2. VW Golf (24 735 ks)
3. Peugeot 208 (20 923 ks)
4. Opel Corsa (18 406 ks)
5. Fiat Panda (17 680 ks)
6. Ford Focus (16 730 ks)
7. Citroën C3 (16 254 ks)
8. VW Polo (16 181 ks) 
9. Škoda Octavia (14 853 ks)
10. Toyota Yaris (14 488 ks)

Predaje: Európa (február 2020)

Elektromobily medziročne riadne poskočili

Najväčším skokanom predajných štatistík boli, pochopiteľne, elektrické autá. Kým vo februári 2019 sa ich predalo 75 400 kusov, február 2020 znamenal predaj až 135 000 elektrických áut. Rast o 80 % prišiel na úkor áut so spaľovacími motormi, ktoré, naopak, poklesli. Len v Nemecku a vo Francúzsku sa počty elektrických áut viac ako zdvojnásobili, v Nórsku stále predstavovali viac ako 75 % všetkých registrácií nových vozidiel.

Podiel elektrických áut medziročne vyskočil, podľa EÚ je to však stále žalostne málo.

zdroj: JATO Dynamics