Nebudem vás dlho napínať, je ním Alpina B5 S Touring. Má totiž niečo, čo iné automobilky z nepochopiteľných dôvodov nemajú. Od výrobcu neobmedzenú rýchlosť. Teda žiaden obmedzovač na 250 km/h. I keď v ponuke majú posunutie obmedzovača rýchlosti, stále tu je. Alpina jednoducho nič neobmedzuje, a tak je to najrýchlejšie kombi na svete.

Trocha histórie

Najprv však popíšem to, kde rýchle kombi od Alpiny vznikli. Táto kategória nebola príliš rozšírená ani v minulosti, respektíve to boli pomalé kombíky so vznetovými motormi pre čo najlepšiu spotrebu. Ak nepočítame veľké americké kombíky, ktoré však neboli až tak rýchle, prišlo s prvými skutočne športovo orientovaným kombíkom BMW.

V roku 1992 prišli hneď s 2 kombíkmi, ktoré ponúkali priestor aj skutočne rýchle zvezenie. Najprv prišla prvá športová M5 kombi a o pár mesiacov verzia 540i aj v kombíku, ktorá príliš nezaostávala. Práve tú si vzala za základ Alpina a vznikla tak B10 4,0 a B10 4,6 Touring. Základ športových kombi od Alpiny. Prvá mala maximálnu rýchlosť 263 km/h, druhá až 270 km/h.

Prvý zástupca kombi od Alpiny, Alpina B10 4,0 Touring generácie E34, tam kde začala história súčasného najrýchlejšieho kombi na svete.

Tradícia pokračovala, a tak aj s príchodom novej 5-ky generácie G30 prišla Alpina B5 Bi-Turbo vo verzii kombi. Pod prednou kapotou nájdete 4,4-litrovú zážihovú preplňovanú V8 s 447 kW (608 k) a 800 Nm. Motor je spojený výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Dynamické parametre sú jednoznačné. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy (zaostáva za Mercedes-AMG E63 S T-Modell o 0,2 sekundy), maximálna rýchlosť je však bez obmedzenia 322 km/h. Spomínaný Mercedes má aj po posunutí obmedzovača od výrobcu deklarovaných 290 km/h, viac by vás obmedzovač nemal pustiť. Audi RS6 Avant z najnovšej generácie zatiaľ nie je v predaji a verzie S6 poháňa vznetový trojliter, aspoň v Európe. Dnes už móda kombi modelom nepraje, a tak aj iné rýchle kombi už do predaja neprichádzajú (spomeniem slávne Volvo 850 R alebo novšie s radovým šesťvalcom v úprave Polestar, alebo Opel Insignia OPC prvej generácie so zážihovým šesťvalcom). Nie je to však škoda?

Zdroj foto: Alpina

Takýto pohľad bude vidieť asi väčšina vodičov na ceste.