Toto je 10 doposiaľ najprepracovanejších modelov 911.

Ako hovoria samotní výrobcovia, Porsche 911 je jediné super auto na každý deň, ale nie je každodenným autom. Svojím plochým 6-valcovým motorom pod zadnou nápravou lámalo zákony fyziky, podľa ktorých je najlepším miestom pre motor predná alebo stredná časť auta. Ani z technického hľadiska vycibrenejšia a lepšia 928-čka nedokázala nahradiť charizmu, ktorou zaujala 911-ka. Možno to bude práve ikonický vzhľad a tvar, ktorý zaručil vozu toľko slávy a vernosti.
 

Medzinárodná anketa o Auto storočia z roku 1999 umiestnila Porsche 911 na piate miesto. Ako jediné auto z tejto päťky sa reálne vyrába aj v súčasnosti. Štvorku VW Beetle napríklad prestali vyrábať v roku 2003. Počas 53-ročnej histórie vyprodukovalo Porsche veľa rozličných 911 modelov. Týchto 10 je považovaných za absolútne špičky. Keby ste mali možnosť vyhrať Porsche, ktoré z nich by ste si vybrali?

Porsche 1967 911 S

Model 911 S predstavili v roku 1967. Aj napriek tomu, že auto nebolo navrhnuté ako špeciálna športová séria, malo viac športového „drivu“ ako akékoľvek priemerné auto svojej éry. Bol to prvý model s ikonickými zliatinovými diskami značky Fuchs.

Porsche 1967 911 R

Absolútny unikát, v roku 1967 ich zostrojili iba 23. Vyrobené z ultraľahkého sklolaminátu a o 50 koní rýchlejšie ako 911 S. Dočkalo sa zmodernizovanej vizáže v roku 2016.

Porsche 1973 911 Carrera RS

V 70. rokoch znamenal pojem 911 Carrera niečo neobyčajné. RS-ko bolo ľahšie a výkonnejšie ako všetky 911-ky vtedajšej éry. Stále sa považuje za vrchol klasických modelov 911. 

Porsche 1975 930 Turbo

Táto mašina si pripísala prezývku „widow maker“ – výrobca vdov. Za čiernym humorom sa skrývalo 260 koní, 3-litrový šesťvalec a najmä sklon k pretáčaniu, bez ktorého by Turbo nebolo Turbom. 

Porsche 1992 964 Carrera RS

Slávna 911 z roku 1963 sa dočkala svojej väčšej revízie až o 26 rokov neskôr. Model 964 uzrel svetlo motorového sveta v roku 1989. O tri roky na to sa Porsche vrátilo k svojmu ikonickému RennSport (RS). Americkí fanúšikovia si museli chvíľku počkať, ale trpezlivosť im o onedlho priniesla špeciálny model RS America. 

Porsche 1995 993 GT2

Jeden z najšialenejších výtvorov Stuttgardského Porsche AG. Vyrobených bolo len 57 kusov, jeden z nich ste si mohli kúpiť za 2,4 milióna dolárov. Pod kapotou sa skrýval 6 valcový motor s dvojitým turbom a podvozok so zadným pohonom.  

Porsche 2004 996 GT3 RS

Bola to práve generácia 996, ktorá dala svetu vôbec prvé GT3 RS. Jedno z najlepších športových áut všetkých čias.

Porsche 2011 997 GT2 RS

Výkonný športový voz ponúka turbodúchadlo a 620 koní na zadných kolesách. Do predstavenia novej GT2 RS v roku 2016 sa považovalo za najdokonalejšiu športovú 911-ku vôbec. 

Porsche 2012 997 GT3 RS 4.0

Je posledným autom svojho typu vybaveným manuálnou prevodovkou. Zároveň je posledným mohykánom s legendárnym Mezger motorom, ktorého varianty povyhrávali niekoľko pretekárskych závodov. 

Porsche 2016 991 R

Dvojitú spojku nájdete len v posledných Porsche generáciách 911 GT3 a GT3 RS. Na otázku prečo odpovedal Porsche vytvorením moderného modelu 911 R s motorom RS a šesť rýchlostným manuálom.