Prvé BMW v plnej svojej kráse. Podobne ako mnohé dnešné typy, aj 3/15 bola pomerne populárna.

Firma Bayerische Motoren Werke (BMW) spočiatku vyrábala motory pre lietadlá. Jej počiatky siahajú až do roku 1916. Produkcia jedno a dvojstopových vozidiel prišla až neskôr. Prvá továreň v Mníchove vznikla v roku 1922. Prvý motocykel spoločnosť vyrobila o rok neskôr. Výrobné haly spoločnosti v tej dobe však stále neprodukovali autá.

K zmene došlo 22. marca 1929, kedy v prenajatej továrni Ambi-Budd na berlínskom letisku Johannisthal vzniklo prvé štvorkolesové BMW. Nečakajte však žiaden luxus, výkon ani prestíž. Udalosti predchádzalo odkúpenie skrachovanej automobilky Dixi, ktorá licenčne vyrábala Austin Seven. Prvé BMW teda bolo tiež len licenčným vozidlom. Automobilka ho označovala ako BMW 3/15 (typ DA1).

BMW 3/15: výkon 15 koní, spotreba 6 litrov, cena 22 000 ríšskych mariek.

História tejto automobilka začína v roku 1916.

V dnešnej dobe sú jeho parametre smiešne. Prvý bavorák mal 0,75 litrový motor s výkonom 11 kW (15 k). Priemerná spotreba tohto stroja sa pohybovala na hodnote 6 l/100 km. Prvé BMW však bolo populárne. Automobilka dokázala predať 16 tisíc kusov. V tej dobe išlo o úctyhodné číslo. Cena 3/15 bola 22 tisíc ríšskych mariek.

S prvým vlastným automobilom prišlo BMW až v roku 1932. Typ 3/20 mal pod kapotou agregát s objemom 782 cm3. Jeho výkon už predstavoval 15 kW (20 k). 3/20 je teda prvé auto, ktoré BMW navrhlo aj vyrobilo. Na druhej strane po cestách vtedy už autá s týmto znakom jazdili.

Automobilka BMW (a nie len ona) urobila za 85 rokov naozaj obrovský skok dopredu. Kto neverí, nech si pozrie napríklad test nového BMW 435i xDrive. Ktovie kam sa automobilový priemysel dostane za ďalších 85 rokov.

Zdroj: wikipedia.org

Prečítajte si aj:  Správna orientácia + a - na automatoch je len jedna. Prečo?