Mercedes Benz S 63 AMG Showcar

Mercedes Benz S 63 AMG Showcar

S 63 AMG Showcar slúži ako spomienka na pôsobivú históriu výkonných motorov AMG V8: Opticky sa vysoko výkonná limuzína podobá na senzačné vozidlo 300 SEL 6,8 AMG, ten pretekársky automobil, ktorý na 24-hodinovom preteku Spa-Francorchamps (Belgicko) v roku 1971 dokázal priniesť do Affalterbachu víťazstvo v triede a druhé miesto v celkovom poradí – a značku AMG urobil cez noc svetoznámou.

Mercedes Benz S 63 AMG Showcar má

Mercedes Benz S 63 AMG Showcar má "trošku" upravený interiér. Ale inak je to sympaťák...

Oproti 6,3-litrovému neprepĺňanému motoru AMG V8 so zdvihovým objemom 6208 cm3 vychádza nový 5,5-litrový motor AMG V8 Biturbo z objemu 5461 cm3. Zníženie o presne 747 kubických centimetrov prispieva k zvyšovaniu účinnosti rovnako ako použitie riadeného priameho vstrekovania benzínu piezoelektrickými injektormi: Táto technológia umožňuje lepšie využitie paliva vďaka vyššej termodynamickej účinnosti a vedie k zníženiu emisie výfukových plynov. AMG skombinovalo riadené priame vstrekovanie s prepĺňaním dvomi turbodúchadlami. K ďalším myšlienkam patria: celohliníková kľuková skriňa, štvorventilová technika s variabilným nastavovaním vačkového hriadeľa, vzduchové a vodné chladenie plniaceho vzduchu, riadenie generátora, ako aj sériová funkcia Stop-Start.

Mercedes Benz S 63 AMG a jeho nové srdce

Mercedes Benz S 63 AMG a jeho nové srdce

5,5-litrový motor AMG V8 Biturbo vyvíja maximálny výkon 400 kW (544 k) a maximálny krútiaci moment 800 Newtonmetrov. V spojení s balíkom AMG Performance Package stúpajú hodnoty až na 420 kW (571 k) a 900 Newtonmetrov. Významným rozdielom medzi obomi stupňami výkonu je maximálny plniaci tlak zdvihnutý z 1,0 na 1,3 baru.


Za významný pohonný agregát v histórii AMG môžeme pokladať aj M 117, prvý osemvalec so štvorventilovou technológiou. Motor V8 so zdvihovým objemom 5,6 litra, výkonom 265 kW (360 k) a krútiacim momentom 510 Newtonmetrov urýchľoval motor V8 model 300 CE 5,6 AMG 1987 až na najvyššiu rýchlosť 303 km/h. Tým sa model Coupé stal najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom v Nemecku. Americkí fanúšikovia AMG ho úctivo prekrstili na „The Hammer – Kladivo“.

zdroj: Mercedes-Benz Slovakia