Zatiaľ čo nemecká prémiová trojka úspešne zotrváva pri šesťvalcových vznetových modeloch, zvyšok automobiliek už prešiel na štvorvalce aj v najvýkonnejších a najdrahších modeloch. Opel nie je výnimkou. Najvýkonnejšia Insignia diesel bude mať dvojliter, rovnako ako viacerí konkurenti.

Veľké motory postupne opúšťajú všetci výrobcovia a napríklad šesťvalec už v osobných modeloch od Oplu, Volva alebo Fordu nekúpite. Nová Insignia tak zostáva verná štvorvalcom, a to aj v prípade najvýkonnejšieho vznetového variantu. Ten však získa dvojstupňové preplňovanie a zaujímavý názov.

Najvýkonnejšia vznetová Insignia bude dostupná len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Turbo D? Že ste to už niekde počuli?

Pamätáte sa na staršie modely napríklad od Fiatu, ktoré k atmosférickým vznetovým motorom pridali preplňovanie? Dostali názov Turbo D. Presne tak isto označujú v Opli svoju najvýkonnejšiu vznetovú Insigniu.

Nový motor v Insignii zrýchli na 100-ku za 7,9 sekundy.

Tá ponúkne z dvojlitrového štvorvalca 154 kW (210 k) a krútiaci moment 480 Nm. Vďaka dvojstupňovému preplňovaniu však krútiaci moment vrcholí už pri 1 500 ot./min. Opel Insignia Turbo D bude akcelerovať na 100-ku za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 233 km/h. Verzia kombi bude mať tieto parametre o niečo horšie.

Motor má podľa najnovšej metodiky WLTP spotrebovať od 6,2 do 12,2 l/100 km.

Pri krútiacom momente takmer 500 Nm by nešikovní vodiči ľahko zničili spojku, novinka tak bude v sérii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pre čo najlepšiu akceleráciu len s pohonom všetkých kolies. Zaujímavosťou je, že Opel s novým motorom uviedol aj priemernú spotrebu podľa realistickej metodiky WLTP a tá je na úrovni od 6,2 až 12,2 l/100 km. Týmto údajom je už možné aj veriť. Pritom ani podľa metodiky NEDC to nie sú „uletené“ údaje, kombinovane by podľa tohto cyklu mala nová Insignia spotrebovať 6,9 l/100 km. To tiež nie je nereálne dosiahnuteľné číslo. Dokazuje to napríklad náš test 170-koňového variantu Opel Insignia 2.0 CDTI, ktorý na našej testovacej trati spotreboval 6,6 l/100 km.

Motor bude v ponuke oboch karosárskych verzií.

Nový motor využíva vstrekovanie Common-Rail so vstrekovacím tlakom do 2 000 bar. Vodné čerpadlo je elektrické a spúšťa sa iba v prípade potreby. Nový motor budú vyrábať v továrni v nemeckom Kaiserslauterne. Základná cena na našom trhu začína na 35 390 €.

S názvom Turbo D ste mohli mať v 80-tych rokoch napríklad taký Fiat Uno Turbo D.