Porsche bola kedysi značka, ktorá produkovala výlučne športové modely s benzínovými motormi. Do ponuky však medzičasom pridali SUV a športovo-luxusnú limuzínu Panamera. Do oboch typov ponúkli aj naftový motor. V druhej generácii Panamery obohatili ponuku o verziu so stupňovitou zadnou časťou Sport Turismo. V ponuke je niekoľko verzií. Najvýkonnejšie Porsche Panamera Sport Turismo je prekvapivo Turbo S E-Hybrid.

Časy, keď Porsche produkovalo vzduchom chladenú 911-tku a prípadne nejaké luxusnejšie vozidlo s motorom vpredu, sú preč. Dnes tu máme rôzne variácie 911-tky, dve SUV modely alebo luxusnú limuzínu Panamera, aktuálne v jej druhej generácii.

Porsche z ponuky Panamery vyhodilo diesel, pridáva však hybridné verzie.

Práve s ňou prišla na trh aj verzia Sport Turismo, ktorá po vzore Shooting Brake od Mercedesu ponúkne lepšie dostupný batožinový priestor. Ponuka motorov sa (až na základný model) zhoduje s bežnou Panamerou. Preto prišla do ponuky Sport Turisma aj najvýkonnejšia verzia Turbo S E-Hybrid, ktorá kombinuje spaľovací motor s elektromotorom a ponúka naozaj úctyhodné dynamické parametre.

Novinka sa voči bežným modelom Sport Turismo líši len v detailoch.

Porsche sa snaží ponukou hybridov znižovať flotilové emisie, dokonca z ponuky Panamery nateraz vyradili dieselovú verziu Porsche Panameru 4S Diesel, ktorú sme mali nedávno na test. Konštruktéri zo Zuffenhausenu tak začali revolúciu s hybridmi? Uvidíme.

Na displeji môžete sledovať tok elektrickej energie.

Vráťme sa však k novinke. Pohonnou jednotkou je vidlicový osemvalec. Ponúka maximálny výkon 404 kW (550 k). K nemu sa pridáva elektromotor so 100 kW (136 k) a spolu dosahujú krútiaci moment 850 Nm. Systémový výkon je až 500 kW (680 k), teda vyšší, ako má BMW M760Li 449 kW (610 k), alebo Mercedes-AMG S 65 463 kW (630 k). Na nové Audi S8 ešte stále čakáme, avšak podľa nás ani to nebude dosahovať max. výkon nad 650 koní.

Zrýchlenie na 100-ku za 3,4 sekundy!

A aké sú dynamické parametre? So sériovým balíkom Sport Chrono a pohonom všetkých kolies akceleruje Panamera na 100-ku za 3,4 sekundy, čo je čas atakujúci niektoré modely 911 Turbo. Na dosiahnutie rýchlosti 200 km/h potrebuje 11,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 km/h. Podľa starého meracieho cyklu NEDC je spotreba paliva počas prvých 100 km len 3,0 l/100 km, teda v prípade, že máte nabitý akumulátor. Spotreba elektrickej energie je 17,6 kWh/100 km.

Dojazd na výlučne elektrinu je 49 km, pričom maximálna rýchlosť v tomto režime atakuje 140 km/h. Lítium-iónový akumulátor má kapacitu 14,1 kWh a dokážete ho nabiť v závislosti od nabíjačky za 2,4 až 6 hodín. Zvyšok je bežná Panamera Sport Turismo s rôznymi špecifikáciami a samozrejme vyššou cenovkou. Tá začína v Nemecku na 188 592 eur.