VW aféru dieselgate postupne „ututláva“. Majitelia dotknutých vozidiel už úpravu softvéru pravdepodobne absolvovali, tí ostatní tak už ani nespravia. Situácia s trojlitrovými V6 motormi je však odlišná od štvorvalcov. V USA mali mať majitelia možnosť dotknuté autá odpredať späť dílerom. VW upraví 3,0 TDI motory, pretože im to v štáte Kalifornia úrady schválili tak, aby spĺňali emisné normy. V USA VW majiteľom zaplatí, v Európe je to celkom inak...

Podľa najnovších správ koncern VW nebude musieť odkupovať v USA modely Audi Q7, Porsche Cayenne alebo Volkswagen Touareg so vznetovým trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom. Týka sa to automobilov z roku 2013 až 2016 (Audi Q7 len do 2015), teda približne 38-tisíc automobilov. Značka dokáže upraviť motory tak, aby spĺňali emisné normy a nebude musieť od zákazníkov modely odkupovať.

VW nebude musieť modely odkupovať, ale bude stačiť úprava softvéru alebo aj hardvéru.

V máji 2017 roka VW dostal dve možnosti, buď automobily opraví, alebo ich odkúpi späť od zákazníkov. Automobilka mala tiež zákazníkom zaplatiť sumu od 8 500 do 17 000 dolárov. Úprava by mala obsahovať úpravu hardvéru a softvéru, novším verziám bude stačiť len úprava softvéru. VW súhlasil, že na úpravu a kompenzáciu po afére dieselgate vynaloží až 25 miliárd dolárov.

V Kalifornii teraz schválili úpravu pre približne 38-tisíc vidlicových šesťvalcov TDI.

Čo dodať? Asi len to, že stále je rozdiel v prístupe automobilky k európskym a americkým zákazníkom. Zatiaľ čo u nás sa o kompenzácii ani len nešuškalo, zákazníci v USA majú k dispozícii plán s odškodnením. Nefér, však?

 

V USA má VW k zákazníkom iný prístup ako na starom kontinente.