Novinka zatiaľ nie je na predaj na našom trhu. Na domácom francúzskom trhu je však už k dispozícii cenník aj technické informácie k jednotlivým modelom. Na začiatok budú k dispozícii 2 zážihové a 2 vznetové motory.

Najväčší a najluxusnejší osobný Citroen prichádza ako teraz taký obľúbený crossover.

Na počudovanie, aj v najväčšom osobnom Citroene bude k dispozícii trojvalec. Motor s objemom 1,2 litra má 96 kW (131 k) a 230 Nm. Výkonnejší 1,6-liter (štvorvalec) má 133 kW (181 k) a 250 Nm. Vznetová 1,5-ka ponúkne 96 kW (131 k) a 300 Nm. Najsilnejším vznetovým motorom bude 2,0-litrový štvorvalec s 130 kW (178 k) a 400 Nm. Zatiaľ čo slabšie motory budú spojené so 6-stupňovým manuálom, silnejšie s 8-stupňovým automatom. Ku vznetovej 1,5-ke bude za príplatok aj 8-stupňová automatická prevodovka. Všetky motory poháňajú len kolesá prednej nápravy. Neskôr má pribudnúť aj hybrid, ktorý bude mať kombinovaný výkon až 300 koní.

Čo sa týka francúzskych cien, zážihový motor začína na 24 700 eur a vznetový na 28 900 eur. K dispozícii sú 4 línie výbavy, z toho najnižšia je určená len pre najslabší zážihový motor. Takže vlastne na výber sú 3 línie výbavy. Už druhá línia ponúkne 18-palcové disky. V najvyššej výbave Shine je v sérii adaptívny tempomat, predné LED svetlá alebo vyhrievanie predných sedadiel.

Ak si to zoberiem v rámci porovnania, sesterský Peugeot s ponechaním luxusnej limuzíny 508 je cenou o niečo vyššie, ako crossover C5 Aircross. Obávam sa, že v dnešnej dobe, keď zákazníci preferujú vysoko postavené SUV a crossovery, to bude mať s lepšie nastavenou základnou cenou jednoduchšie práve Citroen, naproti sedanu od Peugeotu. Čas však ukáže, ako to bude v skutočnosti. A hlavne som zvedavý, ako bude v skutočnosti jazdiť bez pruženia Hydractive.

Zdroj foto: Citroen

Cena na domácom francúzskom trhu začína na 24 700 eur.