Od vypuknutia škandálu Dieselgate ubehol už nejaký čas. Zo začiatku to vyzeralo na úplný koniec naftových motorov v Nemecku. Iste, vyzeralo to ako „prehnaná reakcia“ na čerstvý škandál. Bolo však jasné, že nezostane kameň na kameni. V Nemecku už pripravujú legislatívu, ktorá umožní mestám zakázať vjazd vozidiel s vyššími emisiami. Takže ak naftové auto nespĺňa emisnú normu Euro 6, má smolu. Znie to šialene, lebo Euro6 platí len od 09/2014. Na druhej strane viacero automobilov túto normu spĺňalo s predstihom. V niektorých prípadoch preto budú v mestách (ak sa pre toto obmedzenie rozhodnú) môcť jazdiť aj autá s rokom výroby 2013. Prosto všetky s Euro6. Každopádne je to veľmi prísne až kruté obmedzenie.

 

Sprísnenie pravidiel by mohlo postihnúť až 14 miliónov starších naftových áut, ktoré plnia emisnú normu Euro 5 a staršie, menej prísne. Mestá však nebudú musieť obmedzenie prijať. Ministerstvo chce zaviesť novú ekologickú nálepku modrej farby a povoliť vjazd do centier miest iba tým autám, ktoré ju budú mať. Vozidlá s benzínovým motorom majú momentálne zelenú nálepku a požiadavky pre získanie modrej nálepky splnia všetky. Prísnejšie pravidlá budú platiť iba pre autá s naftovým motorom a nálepku získajú iba vozidlá s Euro 6.

Je to veľmi tvrdý krok, alebo naopak účinný spôsob, ako dostať staršie nafťáky z ciest? Asociácia nemeckého automobilového priemyslu si myslí to prvé a dodáva, že aj prirodzenou cestou sa do piatich rokov približne polovica zo 14 miliónov starších naftových áut na nemeckých cestách zmení na autá spĺňajúce normu Euro 6.