Neplatná STK (správne TK a EK) a výška pokuty za jej prepadnutie je stále v plnej diskusii. Sú tresty naozaj prísne pre nezodpovedných vodičov či držiteľov? A to aj v prípade, že existuje automatický notifikačný systém, do ktorého sa stačí len zaregistrovať? Malo by upozornenie prísť automaticky? To je len časť otázok, ktoré sa vyskytujú medzi verejnosťou, ale aj medzi odborníkmi. 

Opoziční poslanci predstavili zaujímavý návrh na zníženie pokuty za prepadnutú či neplatnú technickú a emisnú kontrolu.

AUTOMATICKÁ POKUTA ZA STK A EK? ŠTÁT ICH ROZBEHOL VO VEĽKOM

AUTOMATICKÁ POKUTA ZA STK A EK? ŠTÁT ICH ...

Prepadla vám emisná kontrola alebo STK? Od marca 2017 štát spustil automatické pokutovanie za chýbajúce kontroly. Suma ...

07. 09.
KTO UKLADÁ POKUTY ZA PREPADNUTÚ STK A EMISNÚ KONTROLU?

KTO UKLADÁ POKUTY ZA PREPADNUTÚ STK A ...

Rozvinutá diskusia pod článkom kolegu Olivera, ktorý sa týkal možného zníženia pokút za nevykonanú technickú a ...

24. 12. 2016

Časť poslancov opozičnej strany OĽaNO chce presadiť zníženie pokút za neplatnú či chýbajúcu technickú alebo emisnú kontrolu. Dokonca si trúfajú aj na jej úplne odpustenie v určitých prípadoch. Ako to má vyzerať? Čítajte ďalej...


Návrhy obsiahli do pozmeňujúceho návrhu novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel na pozemných komunikáciách (z.č. 725/2004). Aktuálne sú sankcie nasledovné: 165 € za prepadnutú TK a 165 € za EK. A to nemusíte byť zastavený na ceste. Stačí, že okresnému úradu z evidencie vyskočí údaj, a môžete čakať doma obálku. Následne začiatkom minulého roku odklepli, že ak uhradíte do 15 dní 2/3 pokuty, tak sa považuje, že je uhradená celá. Momentálne aktuálny pozmeňujúci návrh z dielne ministerstva dopravy je ešte benevolentnejší. Po novom by stačilo uhradiť iba 1/3 pokuty do 15 dní.


OĽaNO prišlo s jednou novinkou, ktorá aj má zmysel. Chcú, aby sa do 15 dni neplatilo vôbec nič a následne do 30 dní 1/3 pokuty (čize 110 €) a do 45 dní 2/3 pokuty (spolu 220 €).


"Týmto naším pozmeňujúcim a doplňujúcim návrhom v žiadnom prípade nepodporujeme nejakú lajdáckosť obyvateľstva, nechceme, aby po našich cestách chodili autá v zlom technickom stave, a tiež nechceme, aby sa nám zhoršovalo životné prostredie," opísal poslanec OĽaNO Ján Marosz na tlačovej konferencii v NR SR. Hnutiu ide podľa jeho slov o to, aby štát ukázal ľuďom svoju pozitívnu, priateľskú tvár a upozornil ich predtým, ako im dá pokutu."Hovoríme, aby štát hneď z prvej nefackal," dodal Marosz. 

POZDÁVA SA VÁM NÁVRH OPOZIČNÝCH POSLANCOV?

  • Áno ( 93% )

     

  • Nie ( 4% )

     

  • Výška pokuty by mala byť vždy rovnaká ( 3% )

     

Odpovedalo 76 ľudí  

Čo si myslíme my? Sme jednoznačne zástancom zníženia sankcie. Človek je tvor zábudlivý a občas sa stane, že na to proste zabudne. Najmä keď ma na starosti viacero áut. Čo sa týka aktuálnej výšky pokút, dovolím si povedať, že pre niektorých je to veľký škrt cez rozpočet. Predstavte si, že mesačne zarobíte na Slovensku bežných 500 eur. Príde vám pokuta 330 eur, k tomu si započítajte 50 eur za vykonanie STK a TK a je to rázom takmer 400 eur (270 po znížení). Čiže na prežitie vám ostanú ostane stovka, resp. 2 na celý mesiac. Na druhej strane, už v minulosti bolo vyhlásene Ministerstvom vnútra SR, že v určitom období pri prepadnutých TK a EK policajti neudeľovali pokuty. Takže to naozaj vyzerá tak, že štát sa snaží čo-to spraviť pre vodičov. 

 

Zábudlivosť však rieši dobrovoľný notifikačný systém. Cestu k nemu si našlo ale veľmi málo zaregistrovaných užívateľov. Mal by byť automatický pre všetkých? Myslím si, že princíp dobrovoľnosti je úplne postačujúci. 

Zdroj: Teraz