Seat predbieha Škodu a na jesenný autosalón do Frankfurtu nad Mohanom prinesie sériový hybridný Seat Tarraco PHEV. S elektrifikáciu svojho najväčšieho SUV tak prichádza skôr ako sesterská Škoda. Nejde pritom o žiadnu udusenú „ekologicky uvedomelú“ verziu, elektrifikované Tarraco to vie na ceste pekne rozbaliť.

Akumulátory pod zadným sedadlom majú kapacitu 13 kWh, zdá sa však, že plug-in hybridné Tarraco príde len s pohonom prednej nápravy. Miesto na kardan k zadnej náprave chýba.

Takmer porazil Škodu Kodiaq RS

Technický základ Tarraca PHEV je podobný ako pri ostatných koncernových plug-in hybridoch. Pod prednou kapotou má teda prepĺňaný koncernový štvorvalec 1,4 TSI (110 kW/150 k), ktorému bude pomáhať elektromotor s výkonom 85 kW (115 k). Spolu tak utvoria tandem s výstupným výkonom 180 kW (245 k). To plug-in hybridnému Seatu stačí na akceleráciu z 0 na 100 km/h za 7,4 s, čo je len o pol sekundy pomalšie ako pri päťmiestnej Škode Kodiaq RS (sedemmiestnej verzii RS to trvá 7 sekúnd). Tarraco PHEV sa Kodiaqu RS blíži aj maximálnou rýchlosťou 217 km/h (Kodiaq RS 221 km/h). Elektromotor bude čerpať energiu z li-ion akumulátora s kapacitou 13 kWh, čo postačí na 50 km čisto elektrickej jazdy.

Seat Tarraco PHEV FR prinesie aj športové sedadlá. Pri dynamike približujúcej sa Kodiaqu RS to bude užitočný doplnok.

Aj línia FR

Seat považuje Tarraco PHEV za dynamicky hodné aj výbavovej línie FR. S ňou tak získa „elektrický“ Seat atraktívnejšie doplnky karosérie aj interiéru, špeciálny lak Fura Grey (na fotografiách) a špeciálne zliatinové disky kolies s priemerom 19 a 20 palcov.