Cesta k plne automatizovaným vozidlám je ešte veľmi dlhá. Tesla takmer všetky automobilky predbehla svojim autonómnym systémom, no ani ten nefunguje bez chyby a dokáže byť nebezpečný. Výrobcovia to však nevzdávajú. Ich hlavnou prioritou na tlak nadnárodných organizácií je nulová úmrtnosť na cestách. A práve autonómne riadenie môže k tomuto cieľu veľkou mierou dopomôcť.

Nissan tiež nespí na vavrínoch a snaží sa odtrhnúť časť z koláča pre autonómne režimy. Na to, aby vodiči tomuto režimu verili, ich musí automobilka o jeho výhodách presvedčiť. A najlepšou reklamou je funkčný systém, ktorý nájdu v nových vozidlách. Na rôzne otázky predstavil odpovede Takashi Sunda, generálny manažér technologického vývoja autonómneho režimu spoločnosti Nissan.

Takashi Sunda a jeho team spolupracovníkov pracuje na širokej škále nových technológií, ktoré budú už onedlho dostupné v nových vozidlách. Tie budú tiež podporovať vzťah medzi vodičom a automobilom. Ak vodič novým technológiám nedôveruje, tak ich nebude používať. Tým by prínos noviniek stratil zmysel.

Aj takto môže vyzerať volant v autonómnom režime

Rozdiely sú podľa Sundu tiež v rôznych odlišných kultúrach. Vo Veľkej Británii jazdia vodiči vľavo, vo zvyšku Európy vpravo. To predstavuje pre vodičov z oboch brehov Lamanšského prielivu problémy, keď idú navštíviť krajinu na opačnej strane prieplavu. Autonómny režim by mohol v takýchto prípadoch odbúrať stres a spríjemniť jazdu.

Sunda tiež pripomenul, že nové systémy musia byť jednoduché na ovládanie. Otázkou stále zostáva prepojiteľnosť jednotlivých vozidiel. Ak sa bude v mestskej premávke rýchlo blížiť zozadu automobil, má na neho systém upozorniť, aj keď sa vodič rozhodne v poslednú chvíľu zmeniť pruh, prípadne odbočiť? Takashi Sunda pred príchodom do Nissanu pracoval ako vývojár v oblasti leteckej techniky. Podľa neho mal výhodu v tom, že piloti-profesionáli boli od začiatku cvičení na rôzne situácie a tiež v strehu pri každom manévri. To v súčasnosti s množstvom „polovodičov“ na cestách, ktorí dostali vodičský preukaz po protekcii, predstavuje problém. Vodič tak môže využívať autonómne režimy, ale podľa Takashiho Sunda by ich nemal zneužívať.