Návštevníkom festivalu ukázali koncept, ktorý v sériovej výrobe asi neuvidíme, aj keď to Nissan zamýšľal. Ale nikdy nehovor nikdy. O čo ide? BladeGlider je elektromobil, ktorý okrem dizajnu zaujme aj dynamickými parametrami. Má veľmi výkonné elektromotory a pohon zadných kolies.

Vodič sedí vpredu pred 2 cestujúcimi na zadných sedadlách. Každý pasažier má k dispozícii 4-bodové bezpečnostné pásy.

Po ukončenom vývoji Nissan BladeGlider predstavili na autosalóne v Tokiu v roku 2013. Dĺžka prototypu je len 4 300 mm a výška len 1 300 mm. Nízka pohotovostná hmotnosť 1 300 kg zaručí pozoruhodné dynamické parametre.

BladeGlider dokáže aj takto driftovať.

Celkový výkon je 200 kW (268 k). Zaujme však krútiaci moment 707 Nm, to už je naozaj slušná porcia. Vďaka tomu má koncept udávané zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 5 sekúnd a maximálna rýchlosť je nad úrovňou 190 km/h. Na trojmiestny koncept naozaj slušné hodnoty. Dva elektromotory sú umiestnené vzadu, každý zvlášť pri jednom zadnom kolese.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Koncept zaujme užším rozchodom kolies vpredu a širším vzadu. Otvorená strecha má ochranné vystuženia chrániace posádku v prípade prevrátenia. Na veľkom displeji sa zobrazujú údaje o rýchlosti, stave nabitia akumulátora, režim regenerácie alebo využitia výkonu. Vedľa centrálneho displeja sú 2 malé obrazovky, ktoré zobrazujú zábery kamier umiestnených tesne za prednými kolesami.

BladeGlider zaujme aj otváraním dverí.

Vodič sedí sám vpredu pred 2 cestujúcimi na zadných sedadlách. Každý pasažier má k dispozícii 4-bodové bezpečnostné pásy. Sedadlá sú zo zmesi tkanín a živice, čo by malo zabezpečiť pohodlné sedenie. Netradične sa tiež otvárajú dvere, proti smeru jazdy a mierne dohora. Nissan BladeGlider ponúka aj vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré môže vodič prepnúť do režimov: vypnuté, agilné a drift mód. Posledný menovaný si môžete pozrieť na videu, ktoré síce nepochádza z Goodwoodu, ale ukazuje schopnosti tejto mašinky.