Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Viete, čo sa stane, keď skrížite Datsun 240Z a pretekársky bicykel? Vznikne Nissan Gripz, nové Z-tko, športový crossover poháňaný elektromotorom z Nissanu Leaf.

Pri Nissane Gripz sa inšpirovali dvoma vecami. Prvou sú pretekárske bicykle. Cyklisti údajne fungujú tak, že na bicykli, na ktorom chodia do práce, cez víkend potom vybehnú na horské priesmyky. Koncept Gripz má byť taký istý, cez týždeň auto, ktorým chodíte do práce a cez víkend blbnete napríklad na Pezinskej Babe alebo Šturci...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Inšpiráciou bol aj Datsun 240Z

Druhý diel inšpirácie má byť Datsun 240Z, konkrétne verzia, s ktorou vyhrali Safari Rally. Nissan nazval Datsun 240Z prvým crossoverom značky. Vážne? Datsun 240Z a crossover? Potom môžeme crossoverom pokojne nazvať aj Porsche 959 alebo Toyotu Celica. Chlapci v Nissane musia od šéfstva dostávať dobrý materiál, ináč by nemohli stvoriť niečo takéto.

Nissan Gripz

Nissan Gripz, inšpirovaný Datsunom 240Z a pretekárskym bicyklom

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

To najlepšie ešte len príde. Dizajnéri si vymysleli pohon 4x4. Poviete si, doba ide dopredu, tak prečo sa tomu brániť, lenže to nie je všetko. Keď už to bude štvorkolka, čakali by sme pod kapotou poriadne monštrum, napríklad 3,7 l V6, ktorý poznáme z Nissanu 370Z obohatený o nejaké to turbo. Ale nie, nič také sa nekoná. Nissan Gripz nebude znieť ako V6, naordinovali mu pohonnú jednotku z Nissanu Leaf! Viete čo to znamená? Nissan Gripz, nový športový crossover a vízia Z-tka budúcnosti má 80kW! Aby neboli limitovaní len batériou, zvýšili dojazd pomocou malého benzínového motora.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Nemám nič proti športovým crossoverom, dizajnovo sa mi niektoré riešenia Nissanu Gripz páčia, napríklad absencia B-stĺpika. Len nerozumiem tomu, prečo musí kaziť to, čo Z-tká celú históriu budovali. Vždy to boli kupé, či už 2 alebo 2+2 miestne, mali dosť výkonu, zadný pohon a boli zábavné. Tomu je, zdá sa, koniec, ak bude Nissan Gripz vo Frankfurte pozitívne prijatý, tak sa s veľkou pravdepodobnosťou dočkáme toho, že Z-tká už viac nebudú zábavné kupé pre nadšencov, ale športovo sa tváriace crossovery pre masy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Zdroj: autoblog.com