370Z

Začnime Zetkom. Štýlové 370Z oslavuje 50 rokov od začiatku produkcie kupé s písmenkom Z, teda Datsun 240Z na americkom kontinente. Či už ide o predchodcov súčasného 370Z, teda modely 350Z, 300ZX, 280ZX, 260Z až k prvému 240Z, všetko sú to zaujímavé modely, v dnešnej dobe aj z pohľadu zberateľskej hodnoty.

Najvýraznejšiu zmenu si všimnete na exteriéri, kde nájdete kombináciu bielej a červenej farby, čím odkazuje na pôvodné 240Z. Nie však úplne obyčajné, ale to, s ktorým vo farbách tímu Brock Racing Enterprises slávili úspechy na trati v SCCA National Championships. Táto kombinácia však nie je jediná. Komu nebude po chuti červená, je tu ešte čierna so striebornou.

Samozrejmosťou sú plaketky 50th Anniversary, 19-palcové disky alebo červené prešívanie v interiéri s volantom v Alcantare. Zážihový vidlicový šesťvalec naďalej produkuje 241 kW (328 k) a 363 Nm. Sériovo je spojený so 6-stupňovou manuálnou a za príplatok 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Cenu pre Európu Nissan neprezradil, snáď si nenechá novinku len pre USA.

Nissan GT-R

Ďalším modelom je GT-R 50th Anniversary. Ide o oslavu názvu GT-R, keďže samotný model GT-R začali označovať generáciou R35. Nová edícia prichádza s modrým lakovaním a bielym pruhom, teda to, čo preslávila generácia R34 (tú farbu).

Nissan uvádza, že model dostal nové turbodúchadlá, v štandardnom prevedení má 419 kW (570 k) a verzia Nismo 441 kW (600 k). Zaujímavé je aj prepracovanie prevodovky, kde R mód má mať agresívnejšie podraďovanie. Ktovie, či to odhalí aj niekto iný, než profesionálni testovací jazdci. Technici nanovo nastavili aj adaptívne tlmiče a brzdový systém s novým posilňovačom.

Nismo prichádza aj s miernym odľahčením, čo znamená úsporu na prepracovaných uhlíkových vláknach a iných dieloch do 30 kg. Nové sú tiež 20-palcové kované kolesá. Máte radi takéto edície, dali by ste im prednosť pred bežnými verziami, alebo nie?

Zdroj foto: Nissan