Modernizovaná verzia bežného modelu Nissan Juke.

Nás však zaujíma hlavne štítok Nismo a všetko, čo prináša. Minulý rok nás Nissan Juke Nismo v teste nijako zvlášť nepresvedčil. Nie len, že pohon oboch náprav kombinuje len s bezstupňovou prevodovkou CVT, ktorá je prinajmenšom pre tento model nevhodná. Ak chcete manuál, musíte sa uspokojiť len s pohonom predných kolies, čo je zas pre auto triedy SUV celkom prešľap. Nadôvažok, navýšenie výkonu o 10 koní a tiež zväčšenie krútiaceho momentu z 240 na 250 Nm oproti bežnej najvýkonnejšej verzii nestoja za reč. Niet divu, že túto verziu sme veľmi nepochválili. Skôr naopak. No zdá sa, že náš videotest videli tí správni ľudia... :) Nissan na svet priviedol verziu Juke Nismo RS. Vo viacerých pôvodne kritizovaných oblastiach prináša zásadné zlepšenia!

Okrem mnohých nových detailov je najväčšou novinkou nový motor 1,2 DIG-T s výkonom 115 k a 190 Nm.

V prvom rade max. výkon. Z pôvodných 147 kW je to teraz 161 kW, teda 218 k. Podobne maximálny krútiaci moment je teraz o ďalších 30 Nm. Túto silu však CVT prevodovka nezvládne, preto je verzia s 280 Nm k dispozícii len s manuálom. Vyšší výkon dopĺňa vyladený zvuk motora, ktorému systém vracania výfukových plynov dodáva športovejší tón. Nissan sľubuje aj zlepšenú ovládateľnosť a jazdné vlastnosti. Tie bez vyskúšania potvrdiť nemôžeme. Neodškriepiteľné sú však výkonnejšie športové brzdy z pôvodných 296 na 320 mm a spevnená karoséria pre väčšiu odolnosť voči krúteniu. To by už snáď stačilo, čo poviete? No mám dobré správy. Nissan sa asi cíti previnilo, že pôvodne chcel fanúšikov skratky Nismo pri type Juke opiť rožkom. Preto pri verzii RS nenechali nič na náhodu. V ponuke síce naďalej ostala verzia 4x2 s pohonom predných kolies. No predstavte si, že tá dostala mechanický samosvor! Keďže manuál nemožno kombinovať s pohon oboch náprav, to najlepšie si znova neskombinujete. Buď to bude pohon 4x4, alebo dáte prednosť výkonnejšej predokolke. Je však pravdou, že modely s pohonom všetkých kolies disponujú s elektronickým systémom vektorovania krútiaceho momentu a navyše ponúkajú aj páčky pod volantom pre skokové radenie predvolených 8 prevodov.

Skratka RS rieši mnohé nedostatky modelu Juke Nismo.

Okrem toho má modernizovaná verzia vzhľadové prvky bežných modelov Juke, teda mriežku chladiča s klinovitým motívom, červené brzdové strmene, možnosť voľby sedačiek Recaro a, samozrejme, štítky RS. Verzia s pohonom prednej nápravy vyniká tiež o 40 percent väčšou prepravnou kapacitou, ktorú sa podarilo dosiahnuť okrem iného vďaka zásadnej zmene tvaru batožinového priestoru. Dvojstupňová podlaha a zadné sedadlá sklopné do rovnej polohy robia tento priestor ešte flexibilnejším. Oficiálna reč znie nasledovne:

Nissan Juke Nismo RS vychádza z osvedčeného a veľmi populárneho modelu Nissan Juke Nismo. V porovnaní s ním však prináša vyšší výkon, ostrejší podvozok, silnejšie brzdy a ponúka viac výbavy, takže predstavuje ešte extrémnejšiu verziu najpredávanejšieho kompaktného crossoveru. Rovnako ako všetky vozidlá divízie Nismo je aj model RS inšpirovaný automobilovými pretekmi a jeho aerodynamika a konštrukcia sú navrhnuté tak, aby cestnému automobilu prepožičali výkon a ovládateľnosť ako na pretekárskom okruhu.
 
„Viac ako tri percentá vozidiel Juke predaných v Európe tvoria modely Juke Nismo, z čoho je zrejmé, že priaznivci tohto modelu žiadajú vyšší výkon. Presne ten im prináša nová verzia RS, ktorá je ďalším dokladom toho, že konštruktéri divízie Nismo sú tvorcovia výkonu digitálnej éry," uviedol Guillaume Cartier, prezident pre predaj a marketing spoločnosti Nissan v Európe.

Voliteľná výbava modelu RS obsahuje špeciálne športové sedadlá vo vyhotovení Recaro, xenónové svetlomety, panoramatický kamerový parkovací systém Nissan a bezpečnostný štít, ktorý zahŕňa upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla a detekciu pohybujúcich sa objektov. Vizuálnymi a zvukovými signálmi pomáha bezpečnostný štít predchádzať možným nehodám.
 
Nový Juke Nismo RS je k dispozícii v troch farebných vyhotoveniach - perleťovej bielej, metalickej čiernej a striebornosivej. Interiér je navrhnutý jednotne v štýle kabíny Nismo, ktorej vládne čierna farba. Na Slovensku sa táto verzia objaví v predaji v druhej polovici roka 2014.