Už je síce nejakú dobu známe, že Pulsar Nismo bude, no stále si naň ešte musíme počkat. Nissan totiž do Paríža priniesol iba dizajnovú štúdiu. Hoci vyzerá výborne, ešte nie je známe čo bude mať pod kapotou.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Musím vás však sklamať. Už je síce nejakú dobu známe, že Pulsar Nismo bude, no stále si naň ešte musíme počkať. Nissan totiž do Paríža priniesol iba dizajnovú štúdiu. Hoci vyzerá výborne, ani dnes nie je známe čo bude mať pod kapotou. Automobilka si pre nás teda pripravila iba akúsi ochutnávku. Predzvesť ostrého hatch backu dostala rozšírené blatníky a body kit vyvinutý na základe analýzy obtekania vzduchu. To všetko je zabalené do saténovej sivej s, pre Nismo typickými, červenými prvkami. Agresívny vzhľad dopĺňajú dve koncovky výfuku v strede zadného nárazníka a 19" disky kolies. Tie majú obuté pneumatiky rozmeru 235/35 R19.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nismo sa chytilo aj interiéru. Okrem výrazného červeného otáčkomera tu pribudli, krásne športové sedadlá Recaro, ktoré sú na prvý pohľad prísľubom, že ani pri ostrej jazde nebudete v aute lietať. Celé to doplnili karbónovým obkladom a trojramenným volantom s kombinovaným obšitím. Nismo samozrejme nechalo svoju stopu aj na podvozku. Auto je na prvý pohľad nižšie a podľa výrobcu aj tuhšie. Bližšie informácia však nezverejnil, okrem marketingovo dobre znejúcej frázy: "Podvozok bol odladený na pretekárskej trati."

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Nissan však predsa len priniesol aj zaujímavú verziu Pulsaru, ktorá pôjde do výroby už začiatkom budúceho roka. Je to sľubovaný model s motorom 1,6 DIG-T  a výkonom 140 kW, čiže 190 koní.

Nissan však predsa len priniesol aj zaujímavú verziu Pulsaru, ktorá pôjde do výroby už začiatkom budúceho roka. Je to sľubovaný model s motorom 1,6 DIG-T 190. Skratka DIG v tomto prípade znamená Direct Injection Gasoline a T označuje spôsob prepĺňania turbom. Máme teda pred sebou prepĺňaný benzínový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva, s objemom 1,6 litra a veľmi zaujímavými parametrami. Maximálny výkon tohto motora je 140 kW (190 k) pri 5 600 otáčkach no ešte zaujímavejšiu charakteristiku sľubuje maximálny krútiaci moment 240 Nm dostupný v rozsahu 1 600 až 5 200 otáčok za minútu. Aj pri týchto parametroch si Nissan trúfa na spotrebu 6 l na 100 km. Samotná automobilka si dobre uvedomuje športový potenciál tohto modelu, preto dostane pár detailov, ktoré ho odlíšia od slabších súrodencov. Sú to napríklad čierne predné svetlá, chrómovaná koncovka výfuku a dvojfarebné, strieborno čierne, hliníkové disky v rozmere 17, alebo 18 palcov. Drobné úpravy urobil Nissan aj v interiéri. Pozornému čitateľovi určite neunikne biele prešitie volantu a sedadiel, či karbónový obklad prístrojovej dosky, hoci pôjde zrejme iba o imitáciu. V závislosti od výbavy budú k dispozícii aj hliníkové pedále, ktoré by mali podčiarknuť športový potenciál auta. Výrobca však neuvádza, či dostane momentálna najsilnejší model aj iné nastavenie podvozka. Na tento druh úprav si zrejme budeme musieť počkať až na spomínané Nismo. Na trh sa model s motorom 1,6 DIG-T dostane na jar roku 2015.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: tlačová správa