Prvá dieselová trojka od Alpiny

Prvá vznetová Alpina prišla už pred viac ako 20 rokmi v 1999 s modelom D10 Biturbo. Tá však vychádzala z väčšej 5ky. Menšia 3ka si na naftový ekvivalent musela počkať do generácie E90 a jej derivátov. Avšak táto generácia si musela vystačiť len so 4-valcovým dieselom.

Prvá Alpina na báze 3ky so vznetovým motorom, D3 generácie E90.

Dokonca prvá verzia D3 nemala po prvýkrát na Alpinu typické zmeny v motore, ako napríklad piesty, ojnice a podobne. Vtedy prešiel úpravou menší 2,0-litrový motor a nie dostupný trojliter. Zmenili turbodúchadlo, vstrekovače a intercooler. Zmenami prešiel aj chladiaci systém a úprava v riadiacej jednotke. Avšak to bolo všetko, čo sa týka motora. Verzia D3 Biturbo po modernizácii priniesla základ v agregáte 123d, avšak opäť bez výrazných zmien v motore.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Najnovšia Alpina D3 S však minimálne v tom, že ponúka mild-hybridný systém, má určité prvenstvo medzi inými modelmi Alpina. Ten pridáva dodatočne 8 kW (11 k) a podľa automobilky pomáha okrem iného k rýchlejšej akcelerácii z nízkych otáčok.

Kto očakával, že sa dostane na úroveň modelu D5 S a mohlo by „ašpirovať“ na najrýchlejší diesel na svete, nebude tomu tak. Trojlitrový radový šesťvalec má 261 kW (355 k) a 730 Nm. Ak si to porovnáme s top verziou M340d, tak ju prevyšuje o 11 kW (15 k) viac a 30 Nm viac. A aj keď Alpina tvrdí lepšiu reakciu a plynulejší nábeh krútiaceho momentu, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy je identický čas ako M340d. Kombík to zvládne za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 273 km/h, kombík dosiahne 270 km/h.

Motor poháňa cez 8-stupňovú automatickú prevodovku všetky 4 kolesá. Alpina však prináša aj zmeny na podvozku, napríklad predné brzdy z modelu B5 Biturbo s priemerom 395 mm a zadné s priemerom 345 mm. Samozrejme k tomu vlastné naladenie podvozka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Alpina tiež prináša odlišnosti v interiéri, od iného podkladu „budíkov“, cez rôzne detaily s logom Alpina či plaketu s poradovým číslom. Samozrejmosťou sú tiež odlišné disky, tie klasické pre Alpinu majú 20 palcov a sú za príplatok. Sériovo dostanete 19-palcové s taktiež 20 lúčmi, ale zoradenými v 5 celkoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aj samotná cena je od bežnej M340d odlišná. Tá vychádza na nemeckom trhu na 64 550 eur, zatiaľ čo Alpina D3 S začína na 70 500 eur. Nie je to malý rozdiel, avšak Alpina prináša punc exkluzivity, zaujímavejšie kolesá a tiež o niečo vyšší výkon. Obe autá sú však odlišne nastavené, takže rozdiel nie je až taký výrazný. Ktoré by ste si vybrali vy?

Zdroj foto: Alpina