Ku Corse OPC výrobca ponúka balík Performance. Dostanete mechanický samosvorný diferenciál, 18" kolesá, väčšie brzdy a tvrdší podvozok.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Výkon 207 koní

Nová Corsa OPC má pod kapotou 1,6 litrový 4-valec ECOTEC, prepĺňaný turbom. Poskytuje výkon 152 kW (207 k) a v Rüsselsheime ho vyladili tak, aby ťahal už od nízkych otáčok. Maximum krútiaceho momentu, 245 Nm, dosahuje v rozmedzí 1 900 - 5 800 otáčok. To je o 350 otáčok nižšie ako v prípade Corsy OPC Nürburgring Edition, predošlej generácie. Pomocou funkcie overboost ho môže vodič dokonca krátkodobo zvýšiť o ďalších 35 Nm, na rovných 280 Nm. Krútiaci moment putuje cez manuálnu, 6-stupňovú prevodovku na predné kolesá. Corsa E OPC zvládne šprint na 100 km/h za 6,8 s. S týmto časom sa môže smelo postaviť vedľa svojich konkurentov. Rovnako aj maximálnou rýchlosťou, 230 km/h, zapadá do partie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Iba samotný výkon by však na hot hatch nestačil. V Opel Performance Center sa preto zamerali aj na podvozok a vyladili ho v spolupráci s firmou Koni. Tá dodala tlmiče z tlmiacou charakteristikou závislou od frekvencie pohybu kolesa. Koni túto technológiu volá Frequency Selective Damping (FSD) a princíp jej fungovania môžete vidieť vo videu nižšie. V zásade, ale tlmič obsahuje ventil, ktorý mení smer prúdenia oleja v závislosti od frekvencie akou sa kolesom pohybuje vo vertikálnom smere. Pri nízkych frekvenciách, napríklad pri prejazde zákrut, alebo brzdení je tlmič tvrdší a auto stabilnejšie. Naopak pri vysokých frekvenciách pohybu kolesa, zmenou prúdenia oleja, tlmič zmäkne. Auto by tak malo byť stabilné v zákrutách a zároveň ponúknuť aj primeraný komfort. Verzia OPC navyše stojí o 10 mm bližšie k zemi.

V OPC sa zamerali aj na vyladenie ESC a trakčnej kontroly, aby zodpovedali charakteru auta. V Corse OPC si preto vodič môže zvoliť režim Competition, v ktorom je deaktivovaná trakčná kontrola a ESC zasahuje neskôr. No mysleli aj na jazdcov, ktorí sa radi vybláznia na okruhu, bez zásahov elektroniky a dali im možnosť vypnúť ESC úplne. Výkonu, v Rüsselsheime prispôsobili aj brzdy. Corsa preto dostala na prednú nápravu kotúče s priemerom 308 mm. Tie sú ukryté pod 17" diskami kolies obutými do pneumatík rozmeru 215/45 R17.

Vo vnútri vás uvítajú športovo vyzerajúce sedadlá Recaro.

Corsu OPC spoznáte na prvý pohľad vďaka body kitu s novými nárazníkmi, nadstavcami prahov a krídlom na hornej hrane tretích dverí. Mimochodom, to môžete mať v dvoch verziách. Menšie je v štandardnej výbave a za príplatok dostanete aj výraznejšie. Vzhľad, ale aj zvukovú kulisu dopĺňa výfukový systém, od firmy Remus, s dvoma koncovkami. Vo vnútri vás uvítajú športové sedadlá Recaro, športový volant s plochou spodnou časťou venca a nová grafika prístrojov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Cena Corsi OPC je na Slovensku stanovená na 20 290 €. So zľavami od predajcu sa však budete môcť dostať k sume 18 300 €. Opel však so základnou verziou Corsi OPC nekončí. Pre tých, ktorí vedia oceniť dobré jazdné vlastnosti ponúka balík Performance. V rámci neho dostanete mechanický samosvorný diferenciál od firmy Drexler, 18" kolesá a väčšie brzdy, priemeru 330 mm na prednej náprave, legendárnej značky Brembo a tvrdší podvozok.

Zdroj: tlačová správa

Pozrite si náš test Opel Corsa OPC predošlej generácie