Automobilka AvtoVAZ to s Ladou 4x4 nevzdáva a namiesto zaslúženého odpočinku ju znova podrobila pomerne rozsiahlej modernizácii (v rámci technických možností modelu a kúpyschopnosti jej klientov). Zmeny sa tentoraz dotkli najmä kabíny. Nová palubná doska sa môže pochváliť iným prístrojovým panelom, novým systémom ovládania ventilácie, údajne účinnejšou ventilačnou a vykurovacou sústavou, zmenilo sa osvetlenie kabíny, sedadlá, na vodičovej strane pribudol bočný airbag, zvýšil sa počet odkladacích miest v aute a na zadných sedadlách sa objavili hlavové opierky. Verzia Urban dostala hmlové svetlomety integrované v prednom nárazníku.

V kabíne novej Lady 4x4 má byť menej hluku, lepšia ventilácia a viac airbagov. Oficiálne sa však na Slovensko už nedostane.

Menej hluku aj vibrácií

Konštruktéri však zapracovali aj na zmenách, vďaka ktorým majú byť všetky verzie Lady 4x4 tichšie. Ako uvádza AvtoVAZ, v bočných paneloch karosérie pribudli nové protihlukové výplne, pri výrobe sa má aplikovať viac tlmiacej peny a bližšie nešpecifikované úpravy podvozku majú eliminovať jemné vibrácie od kolies a ich prenos k posádke. Opäť bude k dispozícii „mestská“ verzia Urban aj tradičná verzia Classik s duralovými nárazníkmi a „orezanou“ výbavou. Presné špecifikácie a rozsah ich výbav pre jednotlivé regióny však automobilka oznámi neskôr. S oficiálnym predajom novinky sa počíta od začiatku roka 2020.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V Európe končia

Nová Lada 4x4 sa však do Európy nepozrie. Dôvod? Emisie, ako inak? Na rozdiel od všeobecnej mienky však nie je prekážkou nemožnosť úpravy súčasného motora 1.7 MPi (vstrekovanie Bosch) na plnenie prísnych európskych noriem, ale cena týchto úprav. Lada 4x4 1.7 MPi s najnovšou emisnou špecifikáciou pre trhy EU vznikla, nakoniec však fabrika jej sériovú produkciu neodobrila. Ako sa teda zdá, „surové“ emisie atmosférického štvorvalca 1.7 MPi nemusia byť vôbec zlé. Napriek tomu mu to však v Európe nateraz nepomohlo. Podobne na tom bol svojho času napríklad aj agregát 1.3 OHV (karburátor, Ecotronic, Bosch Monomotronic, Siemens Simos 3P) českej automobilky Škoda Auto. Práve jeho výborné "surové" emisie sú dodnes jedným z dôvodov, prečo aj po rokoch prejdete emisnou kontrolu s Feliciou 1.3 MPi ľahšie, ako s niektorými jej rovesníkmi konkurenčných automobiliek.

Lada Niva sa vracia

Automobilka AvtoVAZ zároveň odkúpila 50 % podielu koncernu General Motors (GM) v ich spoločnom podniku. Ten vyrábal sesterský offroad Chevrolet Niva, ktorý bol pôvodne vyvíjaný ako nástupca súčasnej Lady 4x4. Nedostatok financií však vyústil do vstupu GM do štruktúr AvtoVAZ a následného dokončenia rozpracovaného projektu s finálnym názvom Chevrolet Niva. Ten sa teraz opäť premenuje na Lada Niva, pričom jeho výroba bude prebiehať paralelne vedľa aktuálnej Lady 4x4. Podľa predstaviteľov ruskej automobilky AvtoVAZ sa zamestnanci bývalého Chevroletu nemusia báť ani prepúšťania, dostatočný záujem trhu o obidve verzie terénnej Lady znamená, že si ich obidve zatiaľ AvtoVAZ ponechá vo výrobe. 

zdroj: lada.ru, AvtoVAZ

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov