Ochrana dospelých

Ako som spomenul, v oblasti ochrany dospelých získala Mazda 3 takmer 100 %, konkrétne 98 %. Pri čelnom náraze s polovičným presahom ale aj bez neho mali obe figuríny tie najnižšie hodnoty rizika poranenia, jediným rozdielom je spodná časť nôh vodiča pri čelnom náraze s presahom. Aj tento údaj je však v oblasti adekvátne.

Ochrana detí

Za ochranu detí získala nová 3-ka 87 %, čo je tiež veľmi slušný výsledok. Obe figuríny, menšieho 6-ročného aj väčšieho 10-ročného dieťaťa vykazovali tie najmenšie hodnoty rizika poranenia, a to v prípade čelného aj bočného nárazu.

Ochrana chodcov

V tejto kategórii získala Mazda 3 81 %. Predná časť auta, rovnako ako aj kapota získali zelenú farbu, teda nízke riziko poranenia. Problémom bola hrana kapoty pri čelnom skle a samozrejme A-stĺpiky, ktoré sú problémom pri väčšine vozidiel.

Asistenčné systémy

V tejto kategórii má nová malá Mazda na krku 73 %. Systém automatického núdzového brzdenia dokáže rozpoznať chodcov aj cyklistov a fungoval nielen pri mestských, ale aj pri diaľničných rýchlostiach. Nová 3-ka tak v tohtoročnom hodnotení patrí k tým najbezpečnejším autám, ktoré v Euro NCAP tento rok otestovali.