Porsche Panamera je po Cayenne druhým typom, ktorý rozdelil fanúšikov značky na dva tábory. Ortodoxní prívrženci značky ju nenávidia, no druhá a hádam ešte väčšia časť ju miluje. O tom svedčí aj komerčný úspech prevej generácie a tak celý automobilový svet netrpezlivo čaká na druhú. Automobilka ju oficiálne predstaví 28. júna o ôsmej hodine večer. Nuž, ako to tak býva, fotky novinky unikli už včera. A výsledok? Posúďte sami.

Nová Panamera je najrýchlejší luxusný sedan na svete!

Dizajnéri najviac zapracovali na zadnej časti

Porsche sa aj v tomto prípade drží tradície a tak veľké zmeny tvaru nečakajte. Dizajnéri najviac zapracovali na zadnej časti. Autu to však veľmi pomohlo a už nevyzerá tak ťažkopádne ako v minulej generácii. Auto však vyzerá štíhlejšie aj vpredu a ešte viac sa podobá na 911-ku. Nová Panamera má trochu dlhší rázvor ako predchodca a stojí na platforme MSB. Vďaka nej by mala byť o približne 90 kg ľahšia ako prvá generácia. Úsporu technici dosiahli optimalizovaným využitím vysokopevnostnej ocele, hliníka a kompozitov.

 

Druhá generácia Panamery bude debutovať s nedávno predstaveným 4,0 litrovým V8 Twin turbo motorom pod kapotou. Ten produkuje výkon 404 kW (549 k) a krútiaci moment 770 Nm. Dynamické parametre ešte nepoznáme, no už teraz isté, že nepôjde o pomalé auto. Porsche dokonca v upútavke novú Panameru prezentuje ako najrýchlejší luxusný sedan na svete. Z videa je evidentné, že si brúsi zuby na rekord na Nürburgringu. Nuž, uvidíme v najbližších dňoch. Automobilka ponúkne Panameru aj s celou škálou motorov V6 a V8 a určite príde aj hybridná verzia. V interiéri nájdeme displej namiesto prístrojov, no tradícia je tradícia a tak budúci majitelia neprídu o veľký analógový otáčkomer v strede. Samozrejmosťou bude 12" dotykový displej na stredovom paneli a ďalší displej na stredovej konzole medzi zadnými sedadlami.

Zdroj: carscoops

JAZDA: PORSCHE PANAMERA S E-HYBRID

JAZDA: PORSCHE PANAMERA S E-HYBRID

Kauza dieselgate ukazuje limity naftových motorov a stále častejšie sa skloňuje, že ide o začiatok konca nafty v ...

14. 10. 2015
NOVÝ PORSCHE TWIN TURBO V8 MÁ 550 K A VZNIKOL V SPOLUPRÁCI S AUDI

NOVÝ PORSCHE TWIN TURBO V8 MÁ 550 K A ...

V poslednej dobe sa akoby vrece roztrhlo s novými motormi. Iba za posledný mesiac sme vám predstavili motor 2,0 EcoBlue od ...

16. 05. 2016
TEST PORSCHE MACAN S DIESEL

TEST PORSCHE MACAN S DIESEL

Nie je žiadnym tajomstvom, že Porsche Macan vychádza z Audi Q5. Tajomstvom tiež nie je prístup koncernu VW Group. Snaží ...

18. 01. 2016
TEST JAZDENKY: PORSCHE CAYENNE 9PA  (2002 - 2010)

TEST JAZDENKY: PORSCHE CAYENNE 9PA (2002 - ...

Milované aj nenávidené. Také je Porsche Cayenne. Jedni ho obdivujú, druhí zatracujú. Veľké SUV bolo a stále je tŕňom ...

17. 03. 2016
TEST PORSCHE 911 TARGA 4S TYP 997

TEST PORSCHE 911 TARGA 4S TYP 997

Porsche 911 považujem za zázrak automobilovej histórie. Rovnako ako niekoľko miliónov fanúšikov mužov a žien, ktorých ...

20. 07. 2011
TEST PORSCHE BOXSTER S

TEST PORSCHE BOXSTER S

Boxster je už všeobecný pojem. Dnes každá baba zhruba vie, že je to porsche a ako vyzerá. Ešte nedávno to tak zďaleka ...

05. 05. 2011
JAZDA NA PORSCHE 911 JE AKO SEN

JAZDA NA PORSCHE 911 JE AKO SEN

Ako malý som rád listoval motoristickými časopismi. Väčšinou som si len pozrel obrázky, pretože bežné autá ma ...

29. 03. 2016
TEST PORSCHE 911 TURBO 997

TEST PORSCHE 911 TURBO 997

Pokoril som 300 km/h. V hlave mám totálny chaos! Každá spomienka na deň s novým turbom odpáli myšlienkovú bombu. ...

13. 02. 2008