Nissan bol ešte pred niekoľkými rokmi na našich cestách obľúbenou značkou. Dnes, podľa subjektívneho pocitu, môžem povedať, že vozidlá tejto značky stretávame oveľa menej. Za japonským úspechom stála najmä Micra, Almera a Primera, ktoré kedysi okupovali oblasť mini, nižšiu strednú a strednú triedu. Automobilka im však nepripravila vhodných nasledovníkov a ich mená nakoniec úplne zanikli. Jedinou výnimkou je Micra, ktorú Nissan zmenil na cukríček a prežila.

Slovo Primera pochádza zo španielčiny. V preklade znamená "prvá trieda".

Výrobca nedávno ohlásil návrat do segmentu C. Všetci sme čakali, že meno Almera príde späť. Nestalo sa tak. Nissan na miesto toho vytiahol označenie Pulsar. Spolu s týmto návratom však veľa ľudí dúfalo, že automobilka opäť pripraví zaujímavú ponuku aj do segmentu D.

 

Britský Autocar však zverejnil vyjadrenia Paula Willcoxa, šéfa európskej divízie Nissanu. Podľa jeho slov výrobca do segmentu strednej triedy v dohľadnej dobe určite nesmeruje. Opustenie tohto priestoru považuje za odvážny ale správny krok, pretože výrobcovia sú v tejto oblasti pod tlakom prémiových značiek.

Nissanu sa v Európe najviac darilo koncom deväťdesiatych rokov. Následne však opustil svoje pozície. Odísť zo segmentu strednej triedy považuje za správne rozhodnutie.

Zdá sa, že Pulsar by mohol celkom slušne zapadnúť do nižšej strednej triedy.

Ide o zvláštne vyjadrenie, pretože v danom segmente, alebo ak chcete triede, si spokojne nažíva napríklad VW Passat. Rovnako tak do neho nedávno vstúpila Mazda 6. Nezdá sa mi, že tieto dva typy sú spolu s ostatnými pod enormným tlakom prémiových značiek, ktorý by im bránil presadiť sa.

 

Ak by Nissan neustále inovoval a napredoval s Primerou, mohol byť dnes napríklad v postavení ako spomínaný Passat. Ale keby bolo keby, bolo by všetko úplne inak. Faktom teda ostáva, že Primera skončila v roku 2002 s príchodom novej generácie P12. Jej dizajn Európanom absolútne nesadol a bol v rozpore s tým, načo boli od tohto auta zvyknutí. Škoda.

 

Zdroj: autocar.co.uk