Úspešný globálny hráč

Postavili ju na globálnej platforme Toyoty TNGA (Toyota New Global Architecture). Má dlhší rázvor o 30 mm, kolesá viac v rohoch karosérie, zväčšil sa rozchod kolies a vnútorný priestor. Dĺžkou 4,6 m v podstate kopíruje súčasný typ. Pôsobí dynamickejšie a kvôli zmenám proporcií s kratšími prevismi atletickejšie. Z určitých pohľadov pripomína prémiový Lexus, hlavne zadné partie. A to je dobre. RAV4 podľa prvých fotiek dostala viac korenia. Zaujímavým detailom sú hranaté lemy kolies. Je to predsa SUV, nie? :)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Benzín a hybrid s plnotučným objemom

Pod kapotou zabudnite na diesel. Budeme môcť vyberať z dvoch motorov Dynamic Force. 2,0 l a hybrid v spojení 2,5 l benzínovým motorom. Sľubujú až 40 % a 41 % percentnú tepelnú účinnosť. Hybrid spárujú s novou Direct Shift CVT prevodovkou, čisto spaľovací pohon dostane aj 6-stupňový manuál. Presné špecifikácie pre Toyotu RAV4 zatiaľ nezverejnili. 

Samozrejmosťou bude aj 4x4. Pohon 4 kolies Dynamic Torque Vectoring automaticky rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu. Dokáže deliť krútiaci moment aj medzi zadné kolesá samostatne. Výsledkom má byť zlepšenie ovládateľnosti. 

Sľubujú lepšie jazdné vlastnosti 

Podľa Toyoty zabezpečí platforma TNGA aj podstatne lepšie jazdné vlastnosti na ceste. Nielen kvôli širšiemu rozchodu kolies, ale najmä tuhosti platformy. Nová „RAVka“ je torzne o 57 % tuhšia ako súčasný typ. Je aj ľahšia, nezverejnili však, o koľko kg. Možnosťou budú po prvýkrát 19-palcové disky kolies.

Zdroj a foto: Toyota, Motortrend