Toyota Yaris vždy patrila v rámci svojho segmentu medzi autá stredného prúdu. Hoci o jej kvalitách niet pochýb, pre Európanov bola skrátka tak trochu bez iskry. Najmä jej prvá generácia však svojho času spôsobila poriadny rozruch. Zásluhou dobrého priestorového konceptu a spoľahlivej techniky skočila konkurencii do rozpočtu a pobláznila celú Európu. Zdá sa, že s príchodom jej štvrtej generácie by sa niečo podobné mohlo Toyote podariť znovu.

Nový Yaris je kratší (-5 mm) než predchodca. Zároveň je však širší (+50 mm) a nižší (-40 mm).

Športovo nízka

Toyota vystrkuje rožky a do svojho portfólia začína nenápadne púšťať jeden športový model za druhým A vidieť to aj v Európe, kde sa po GT86 objavila Supra. „Športovať“ však začína aj v segmente malých áut. Mali sme tu „ostrý“ Yaris GRMN, či dokonca špeciál WRC, ktorému sa momentálne v MS v rallye až nečakane darí. A pokračuje aj štvrtým vydaním modelu Yaris. Ten konštruktéri postavili na novej modulárnej platforme GA-B, čo je v podstate zjednodušená architektúra TNGA používaná v RAV4, či Toyote Camry. Yaris však vzadu používa klasickú jednoduchú nápravu s torzne pružnou priečkou. Zaujímavosťou však je podstatne nižšia pozícia sedenia a zníženie celého ťažiska auta. Spolu s väčšou šírkou 1745 mm (+ 50 mm),  menšou výškou 1470 mm (+ 40 m) a rázvorom až 2560 mm (+ 50 mm) pri celkovej menšej celkovej dĺžke 3940 mm (- 5 mm) to znamená výraznejšie športové jazdné vlastnosti než doteraz. Konštruktéri sa pohrali s jemnejším naladením podvozku (nižšie ťažisko znamená možnosť použitia tlmičov s „mäkšou“ nábehovou fázou) a zároveň sľubujú viac obratnosti, komfortu aj priľnavosti.

Znakom novej podvozkovej plošiny GA-B je nižšie ťažisko aj nižšia poloha sedenia posádky.

Trojvalce v prvej línii

Na pohon štvrtej generácie Yarisa zvolila fabrika trojvalce s objemom 1,0 l a 1,5 l, v čisto benzínovej verzii však bude Yaris k dispozícii len na vybraných trhoch. Väčší dôraz kladie Toyota na hybridnú verziu 1.5 Hybrid Dynamic Force s trojvalcom technicky odvodeným od väčších motorov použitých v hybridnej Corolle, RAV4 a Camry. V porovnaní s minulou generáciou hybridného Yarisa má novinka ponúknuť o 15 % viac výkonu a vďaka novej e-CVT prevodovke aj nižšiu spotrebu. Novinkou je aj použitie menšej a ľahšej li-ion batérie (doteraz nikelmetal-hydridové).

Nový airbag v praxi

Výrazne prepracovaný bude aj interiér auta. Okrem nových displejov a bohatšej bezpečnostnej aj komfortnej výbavy však zaujme najmä stredový airbag, ktorý sa počas kolízie nafúkne medzi prednými pasažiermi a zabráni ich neželanému vzájomnému kontaktu.

Novinka sa do predaja dostane v polovici roka 2020 a s jej výrobou Toyota aj naďalej počíta vo Francúzsku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 42 obrázkov