Mercedes predstavil ostatnú triedu E (W212) v roku 2009. Jej modernizácia prebehla predvlani. To znamená, že súčasná trieda E je v ponuke už celých 6 rokov a prichádza čas pre nástupcu. Ten by mali predstaviť na nadchádzajúcom detroitskom autosalóne, ktorý sa bude konať už o necelé dva mesiace. Pre najstaršiu značku na svete je trieda E druhý najdôležitejší typ v ponuke aj napriek tomu, že za ostatné desaťročie MB zásadne rozšíril svoje portfólio typov a rôznych karosárskych modelov.

Keď testujú automobilky nové typy, kvôli šikovným paparazzom ich starostlivo maskujú, aby bol budúci zákazník v napätí až do premiéry a nevedel si auto jasne predstaviť. Pri novom Mercedese triedy E to majú maskéri o čosi ťažšie. Mercedes sa totiž vybral cestou unifikácie dizajnu svojich vozidiel, a tak sa stalo, že ak viete, ako vyzerá väčšia trieda S a menšia trieda C, v hlave si asi dokážete vytvoriť celkom reálny obraz o novej triede E.

Čo sa motorov týka, Mercedes našťastie nepodľahol tlaku na zníženie spotreby tak ako BMW, a tak bude zrejme najmenším motorom 2.0 štvorvalec. Nasledovať budú šesťvalce, ktoré vraj majú byť radové. Či sa dočkáme aj verzie E 500 s osemvalcom, je otázne. Situáciu zachráni aspoň verzia AMG s 4.0 V8 biturbo s výkonom okolo 600 koní. Zo strany tabuliek a čísel zachraňuje situáciu hybridný model spolupracujúci so štvorvalcovým benzínom. Okrem nových motorov vyzbrojí Mercedes nové E-čko aj armádou nových technológií, z ktorých stojí za zmienku napríklad sedadlo, ktoré vás posunie pár centimetrov smerom od nárazu v prípade bočnej kolízie.