Príchod nového BMW 1 sme očakávali dlho. Keďže príbuzná BMW X1 má primárne pohon predných kolies, bolo už logické, že tretia generácia BMW 1 ho dostane tiež. BMW už nemá v programe novú malú platformu pre zadokolky. Ponuka motorov zostane na 3- a 4-valcových pohonných jednotkách, radový šesťvalec sa totiž pod prednú kapotu naprieč veľmi nezmestí. Veľké motory v malých autách sa už prosto nenosia... 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Samozrejme, k dispozícii bude aj pohon všetkých kolies s komerčným názvom xDrive. Z prvých dvoch generácií vyrobili 1,3 milióna kusov, väčšinou 5-dverové modely. Aj preto tretia generácia príde do ponuky len v praktickejšom variante. Zaujímavosťou však je skrátenie novej generácie o 5 mm na 4 319 mm. Šírka však narástla o 34 mm na 1 799 mm a výška o 13 mm na 1 434 mm. Keďže došlo na prechod k prednému pohonu, rázvor je kratší o 20 mm a má 2 670 mm.

Dizajn je aktuálny a pasuje k ďalším modelom značky BMW. Spojené predné ľadvinky, typický znak BMW, možno niekto „hejtuje“, avšak pokiaľ sú v strede predelené, nevidím v tom nič zlé. Svetlomety sú viac natiahnuté do strán, trocha mi pripomínajú malé A-čko od Mercedesu. Ani typické denné svietenie, respektíve parkovacie svetlá Angel Eyes, tak typické pre BMW, už vlastne nie sú kruhového tvaru. Je to však evolúcia aj v ďalších modeloch. Za príplatok sú, samozrejme, Full LED.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Bočný pohľad neprekvapí a vzadu na C-stĺpiku nájdeme bežný znak BMW, Hofmeistrov oblúk. Kolesá budú po prvýkrát aj s priemerom diskov 19 palcov. Do ponuky tiež prichádza elektrické panoramatické strešné okno. Za príplatok bude dostupné aj ovládanie gestami, farebný head-up displej alebo veľký 10,25-palcový displej.

BMW dáva do pozornosti priestor na zadných sedadlách, čo je posun k lepšiemu v prípade novej generácie s pohonom predných kolies. Priestor na kolená vzadu je väčší o 33 mm, na šírku je to napríklad o 13 mm viac vzadu a o 42 mm viac vpredu. K dispozícii budú 4 línie výbavy.

Len 3- a 4-valcové motory

Na začiatok budú k dispozícii 3 vznetové a 2 zážihové verzie. Základom bude 116d s trojvalcom 1,5 a 85 kW (116 k). Vyššie bude 118d s dvojlitrovým motorom a 110 kW (150 k) a najvyšší diesel bude zatiaľ 120d xDrive tiež s dvojlitrom a 140 kW (190 k).

Zážihový trojvalec 118i má tiež 1,5-litrový zdvihový objem a ponúkne 103 kW (140 k). Druhou zážihovou verziou bude M135i xDrive, kde z dvojlitrového štvorvalca dostanete 225 kW (306 k). Samozrejmosťou bude rozšírenie ponuky. Najsilnejšia verzia zrýchli na 100 km/h za 4,8 sekundy, s balíkom M Performance sa to skráti o 0,1 sekundy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

BMW hneď zverejnilo aj balík M Performance, ktorý spraví z bežnej 1-tky skutočne dizajnovo športový kúsok. K dispozícii bude vylepšený brzdový systém s väčšími kotúčmi a 4-piestikovými prednými brzdičmi. Exteriér si budete môcť obohatiť o predný a zadný spojler alebo aerodynamické krídlo na veku batožinového priestoru. V interiéri bude k dispozícii alcantarový volant s červenou značkou v oblasti 12 hodín. A čo hovoríte na novú 1-tku s interným označením F40 vy?

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov