I keď je nová 1tka zatiaľ stále len zamaskovaná a vo fáze posledných testov, BMW s ňou už určite najazdilo nejaké km na Nürburgringu. A práve podľa projektového manažéra pre novú 1tku generácie F40, Holgera Staucha, by nové M135i xDrive malo na okruhu Nürburgring dokázať zajazdiť rovnaké časy, ako odchádzajúce M140i.

Podľa inžinierov z BMW za to bude môcť okrem iného aj nová technológia ARB, zatiaľ používaná len na elektromobile i3s, ktorá by mala potláčať vrodenú nedotáčavosť predokoliek. Aj keď bude top verzia s takmer istotou dostupná len ako štvorkolka, prechod na priečnu zástavbu motora bude znamenať iný pohon xDrive, ako mala doterajšia 1tka. Či BMW pre svoj top model generácie F40 pripraví iné naladenie xDrive s preferenciou zadnej nápravy, to je otázne.

Novú 1tku by sme mali uvidieť, ako je zvykom, tesne pred oficiálnou premiérou, teda pred jesenným autosalónom vo Frankfurte. Základné verzie dostanú trojvalcové zážihové a vznetové motory, trojdverová karoséria bude pre nízky záujem s najväčšou pravdepodobnosťou už mimo ponuku. Uvidíme, ako bude nová 1tka jazdiť naživo, tá aktuálna totiž vo svojej triede bola takpovediac posledným mohykánom so zadným pohonom.

Zdroj: bmwblog.com