Vstrekovanie vody, natáčanie zadných kolies a 8-stupňový automat?

Máme priveľa otázok. Bude nová BMW M3 viac, než zmenšená BMW M5? Bude nová BMW M4 v základnej forme lepšia než súčasné top verzie BMW M4 GTS, či BMW M4 Competition? A azda najhlavnejšia otázka, stane sa M3 znova jednoznačným kráľom stredne veľkým športiakom, aký si pre denné použitie možno kúpiť za "rozumné" peniaze?

Je veľmi pravdepodobné, že nová generácia BMW M3 G80 tiež dostane pohon oboch náprav MxDrive. Zatiaľ sa o tom hovorí ako o príplatku, nie základnej konštrukčnej črte. Tiež bude mať 48V elektrický systém, ktorý pomôže nakopnúť výkon elektrickým pohonom prepĺňania, ako si už skúsili Audi SQ7 a Bentayga. Medzi základnými cieľmi vývoja je menšia hmotnosť, lepší balance medzi menším aero odporom a lepším prítlakom, lepšia trakcia za mokra a efektívnejšie hnacie ústrojenstvo. Rozloženie váhy má byť 50/50 a použiť chcú ešte viac hliníka.

BMW M3 G80

Na jeseň tohto roka predstaví BMW ďalšiu generáciu mimoriadne dôležitého BMW radu 3. Nová generácia bude mať označenie G20 a na jar 2019 príde kombík G21. O rok neskôr v r2020 počty doplní rad 4 s modelmi kupé a kabrio s označením G22 a G23. Prečo nespomínam BMW 4 Gran Coupé? Tri z týchto karosérii dostanú aj plnú ///M verziu. Vypadol nám zo zoznamu model M4 Gran Coupé? Nie, nová GC totiž bude plne elektrická.

Nová generácia zostane pri biturbo R6 3-litri a ak sa šuškanda potvrdí, sériový základný model začne s výkonom tam, kde M4 GTS skončila, teda na 500 koňoch pri 6250 ot a 600 Nm pri 4000 ot. S týmito výkonmi prekoná Audi RS4/RS5, dorovná Mercedes C63S AMG a mimoriadne obmedzenej 300 ks produkcii pre Jaguar XE Project 8 dá dobre zabrať. A to ešte nehovoríme o verziách CS, či GTS, ktoré sa takmer iste dostanú do výroby tiež.

V ponuke majú byť tri typy sedačiek, takmer pretekárske škrupiny bez možnosti nastavenia čohokoľvek okrem posunu, športové sedadlá a komfortno-športové plne nastaviteľné elektrické sedačky.


Známa je kombinácia komfortného riadenia a športového zvyšku auta. Vtedy všetko funguje tak ako má. Pri novej generácii BMW M3 to však nechce nechať na náhodu. Aktuálna M3 CS, ktorá má 460 koní a 600 Nm, má byť oproti novej M3 ťažšia a menej výkonnejšia. Presne tak!

Nové BMW M3 G80 má ostať jednoduchým športiakom, preto nebude mať hybrid, vzduchové pruženie, riadenie zadných kolies, aktívne skrutné stabilizátory ani aktívnu aerodynamiku. No nečakajte, že nebude mať žiadnu zaujímavú techniku. Ostane jej aktívny M diferenciách so schopnosťou ponúknuť samozávernosť od 0 do 100%. Tiež adaptívne tlmiče, variabilný posilňovač a prevod riadenia s pomocou elektroserva a dokonca ľahký systém brzd brake-by-wire pre ešte lepšie individuálne ovládanie brzdného momentu na každom kolese.


Po vzore v novej M5 bude mať nová M3 už hydrodynamický menič a 8st. automat, ktorý bude spolu s tlmičmi, riadením, odozvou plynu meniť charakter podľa jazdného režimu. Manuál ostane v ponuke pre puristov a len pre verzie s pohonom zadných kolies. Nová generácia si má zachovať motor S58B30 zo súčasnej generácie. No dostane GPF filter pevných častíc, 48 voltový systém a mild hybrid technológiu pre eco režim na schopnosť jazdiť len v elektrike. Vylúčené nie je ani vstrekovanie vody do sania, ktoré má znížiť teplotu v motore a redukovať riziko detonácií. Inovovaný motor má zniesť väčšie zaťaženie a tlaky a tak 500 koní má byť len začiatok... :)

Na rozdiel od súčasnej generácie nemá byť nová generácia M3/M4 tak ostrá, tvrdá, nepohodlná a agresívna. Naopak pokojnejšia, komfortnejšia so všestrannejším pružením, ktoré však napriek tomu ponúkne skvelé ovládanie a cit na limite a väčšiu istotu vodičovi. V porovnaní so súčasnými Competiton modelmi, nová kalibrácia má byť menej agresívna, nervózna a viac vyvážená.


Čo do rozmerov, nové BMW M3 G80 bude čerpať z výhod bežného BMW 3. Väčší rázvor, rozchod, nižšie ťažisko, a najväčšiu zmenu prekoná BMW M3 Cabrio, ktoré už nebude mať super ťažkú skladaciu kovovú strechu, ale elektricky ovládanú plátenú čiapku. Kým M3 má byť relatívne decentná, M4 bude agresívna zvonku aj zvnútra. 

Foto: CAR Magazin