Celá história upravených modelov M3 (vtedy ešte M4 ako kupé a kabriolet neexistovalo) začala s generáciou E30. Tá prišla v roku 1988 s verziou M3 Evolution, čím položila základ jemne upravených a výkonnejších modelov M od ich sériových bratov.

V sériovej výbave M4 CS je adaptívne pruženie M, aj vďaka ktorému zvládol model okruh Nürburgring za 7 minút a 38 sekúnd.

Pod prednou kapotou M4 CS nájdeme trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 338 kW (460 k) a krútiacim momentom 600 Nm dostupným v rozmedzí od 4 000 do 5 380 ot. Motor je spojený výhradne so 7-stupňovou M DCT prevodovkou, ktorá prenáša krútiaci moment na zadnú nápravu.

Logo CS nájdeme aj na palubnej doske.

Model zvládne zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a limitom so sériovo dodávaným balíkom M Driver´s Package je hodnota 280 km/h. Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h zvládne za slušných 3,4 sekundy (na 4. rýchlostnom stupni).

Pohotovostná hmotnosť bez vodiča je 1 580 kg. V sériovej výbave sú 19- a 20-palcové disky, vpredu s pneumatikami 265/35 ZR 19 a vzadu 285/30 ZR 20. Motor využíva priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie a zdvih ventilov, avšak voči GTS prišiel o vstrekovanie vody.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V sériovej výbave je adaptívne pruženie M, aj vďaka ktorému zvládol model okruh Nürburgring za 7 minút a 38 sekúnd. Pre upravenie odozvy riadenia a odpruženia sú na výber 3 režimy (Comfort, Sport a Sport+).

V štandarde sú semi-slicky Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré je možné bez doplatku vymeniť za cestné Michelin Sport pneumatiky. V interiéri nájdeme sedadlá čalúnené do kombinácie koža/Alcantara, HiFi systém alebo navigáciu Professional.

BMW M4 CS bude stáť medzi bežnou M4-kou a špeciálom GTS.

Predný splitter je z karbónu špeciálne pre túto edíciu. Na veku batožinového priestoru je spojler z uhlíkových vlákien. Zadné svetlá majú technológiu OLED, ktorú prebrali z modelu M4 GTS. Základná cena upravenej verzie CS štartuje na nemalých 116 900 €.