Prvá generácia X5-ky zamierila ku komisárom z Euro NCAP v roku 2003. Dokonca dostala aj druhú šancu, kde si vylepšila výsledok zo štyroch na 5 hviezdičiek. Prekvapivo druhá ani tretia generácia pod drobnohľadom Euro NCAP neskončili.

Ochrana dospelých

Pri čelnom náraze s prekrytím síce pasažier získava dobrú ochranu, avšak figurína vodiča pre oblasť trupu a ľavej spodnej časti nohy získala len adekvátnu ochranu. V oblasti stehien však dokonca len slabú ochranu, čo by sme pri takomto aute naozaj nečakali. Náraz s celou prednou časťou vozidla už pre oblasť stehien dopadol lepšie. Celkový výsledok v tejto kategórii bol 89 %.

Ochrana detí

Ochrana detí skončila v konečnom výsledku hodnotou 86 %. Obe figuríny 10- aj 6-ročných detí pri čelnom aj bočnom náraze nevykazovali žiadne horšie hodnoty, v tomto smere je X5-ka skutočne bezpečná.

Ochrana chodcov

Nová X5-ka je jedno z mála áut, pri ktorých je ochrana chodcov v oblasti A-stĺpikov na vysokej úrovni. Problémom nie je ani predný nárazník, iba hrana prednej kapoty. Celkový výsledok 75 %.

Asistenčné systémy

Systém núdzového brzdenia fungoval tak, ako mal, rozpoznával ako chodcov, tak aj cyklistov. V tejto kategórii získala X5-ka 75 %, čo tiež nie je extra perfektný výsledok. Celkový zisk 5 hviezdičiek je síce na úrovni, avšak v tejto kategórii by som očakával od ochrany dospelých lepšie hodnoty. Je však jasné, že sa to nedá porovnávať s menším vozidlom, ktoré aj keď bude mať lepší výsledok v oblasti ochrany dospelých, v konečnom dôsledku môže vyjsť X5-ka po náraze ako bezpečnejšie auto.