Zviera v tele krásky

Včera už okolo ôsmej hodiny unikli fotky, no pri predstavení o pol noci sme si už radšej počkali na full HD kvalitu. A to sa naozaj oplatilo, lebo na toto zviera sa neviem vynadívať. Najlepšia je hádam predná časť. Tá má hneď dve veľké plus. Je totiž totožná s budúcou RS7. Vďaka tomu môže byť nová RS6 o 4,5 centimetra širšia ako jej predchodca. Druhým plusom je úspora nákladov. V matnom šedom laku Daytona vyzerá naozaj parádne a hlavne, žiadne falošné výfuky! Dokonca ich zvuk a s ním aj celé auto si môžete vychutnať vo videu. Treba však podotknúť, že zvuk ovplyvňuje emisný zákon. Ten nedovoľuje motor pri státí vytáčať nad 3-tis. otáčok. To môže rýchlo zmeniť tuningová firma, v prípade Audi napríklad dvorný úpravca ABT.

V interiéri ostala zachovaná koncepcia troch obrazoviek. Virtual Cockpit dostal špeciálnu športovú grafiku, nechýbajú športové sedačky a volant. Medzi použitými materiálmi dominuje koža a karbón.

Prispôsobí sa tomu, či sa ponáhľate, alebo nie

Pod kapotou si svoje miesto uchoval osemvalec. Twin-turbo V8 s objemom 4,0 l a výkonom 441 kW (600 koní) možno niekoho sklame. Špekulovalo sa totiž o výkone okolo 700 koní. Toto je však základná verzia. Je už teraz o 40 koní silnejšia ako predchádzajúca Performance verzia. V dobe ekológie nechýba ani vypínanie polovice valcov a 48-voltový mild-hybridný systém. Krútiaci moment je mamutích 800 Nm. 8-stupňová automatická prevodovka posiela výkon samozrejme na všetky štyri kolesá, vďaka pohonu Quattro. Ako naznačuje nadpis, na 100 km/h zrýchli za 3,6 sekundy. Ručička tachometra sa zastaví na 250 km/h, s paketom Dynamic stúpne na 280 km/h a s Dynamic Plus až na 305 km/h! S týmto už deti do školy nebudú meškať.

Adaptívny vzduchový podvozok je oproti štandardu nižší o 20 mm a nad 120 km/h sa zníži o ďalších 10 mm. Keď treba, vie sa aj zdvihnúť o 20 mm. Systém Quattro rozdeľuje výkon pri štandardnej jazde v pomere 40:60, ale ak treba, vie dozadu poslať až 85 % výkonu a dopredu 70 %. To sľubuje výbornú stabilitu aj pri rýchlej jazde. Auto zastavujú brzdy s rozmermi 420 mm vpredu a 370 mm vzadu. Za príplatok dostanete karbón-keramické brzdy, ktoré znamenajú úsporu 34 kg z celkovej hmotnosti a vpredu ďalších 20 mm priemeru brzdových kotúčov.

Je toto najkrajšie Audi, aké kedy bolo?

  • Áno ( 87% )

     

  • Nie ( 13% )

     

Odpovedalo 260 ľudí  

Detaily k cenám zatiaľ nepoznáme, ale Audi potvrdilo skvelú správu pre americký trh. Po prvýkrát sa bude RS6 Avant predávať aj tam. U nás by sa mal predaj začať v prvom štvrťroku 2020.