Pravdepodobne ste už zachytili, že Mercedes plánuje comeback radových šesťvalcov (R6). Novinkou je, že benzínový R6 dostane mild-hybridnú technológiu. O roztáčanie kolies sa bude starať aj malý elektromotor.

Elektromotor bude do 2000 ot./min. pomáhať s akceleráciou. V nízkych otáčkach by tak mal negovať oneskorenú reakciu turba a znižovať spotrebu.

Nová generácia radových šesťvalcov M256 príde budúci rok spolu s faceliftom triedy S. Radové jednotky potom nahradia všetky zážihové vidlicové šesťvalce. Zatiaľ nevieme aký výkon poskytnú nové motory, ale všetky dostanú elektromotor! Ten bude spaľovací motor priamo štartovať a do 2000 ot./min. pomáhať s akceleráciou. V nízkych otáčkach by tak elektromotor mal negovať oneskorenú reakciu turba. Výkon pomocného motora je 18 koní. Pri spomaľovaní bude energiu rekuperovať do 0,9 kWh batérie. Elektromotor je priamo spojený s kľukovým hriadeľom. Preto nedokáže pracovať bez šesťvalca, čisto elektrický pohon bude teda chýbať. Inovácia prichádza v mene zvýšenia efektivity. Spotreba by mala klesnúť o 10 – 15 %. Najväčší prínos bude mať technológia v meste pri neustálom rozbiehaní a spomaľovaní.


Motor M256 by mal dostať aj filter pevných častíc, pôjde tak o prvý benzínový motor od Mercedesu s touto technológiou. Výsledkom majú byť mimoriadne nízke emisie. Do budúcnosti bude otázkou životnosť filtra, ktorá je v prípade naftových motorov dosť problémová.


Po benzínovom motore má prísť aj nový vznetový radový šesťvalec. Ten bude vychádzať z úplne nového 2,0 litrového štvorvalca OM654. Čakať môžeme celohliníkovú konštrukciu, oceľové piesty, 3,0 litrový objem a s veľkou pravdepodobnosťou rovnaký pomocný elektromotor, ako má benzínová verzia. Mercedes údajne pracuje aj na zástavbe elektromotora do štvorvalcov. Riešenie má byť však jednoduchšie a lacnejšie.


Mercedes ukazuje, že náročné emisné normy sa dajú stále plniť aj so spaľovacími motormi, no za cenu zvyšovania technickej zložitosti. Do budúcnosti značka počíta aj s plug-in hybridmi, tie dokážu fungovať aj v čisto elektrickom režime.


Zdroj: caranddriver

 

NOVÝ DÍZEL OD MERCEDESU SI TRÚFA AJ NA PRÍSNEJŠIE MERANIE SPOTREBY A EMISIÍ

NOVÝ DÍZEL OD MERCEDESU SI TRÚFA AJ NA ...

Nestáva sa často, že výrobcovia odhalia detaily svojich pohonných jednotiek. Motory väčšinou prechádzajú najmä ...

28. 02. 2016
MERCEDES PRIPRAVUJE ŠTYRI ELEKTROMOBILY S DOJAZDOM CEZ 400 KM

MERCEDES PRIPRAVUJE ŠTYRI ELEKTROMOBILY S ...

Mercedes dávnejšie zvažuje stavbu elektromobilu, ale vysoké náklady na vývoj a výrobu komponentov manažment odradili. ...

24. 05. 2016