Menší turbomotor žerie o 1,1 litra viac ako starší atmosférický šesťvalec! Samotné Porsche sa bráni tým, že k downsizingu ich donútili prísne emisné normy.
Porsche 718 Boxster

Porsche teda vo výsledku predáva auto s horším zvukom, horšími reakciami na plyn, horším priebehom výkonu a aj horšou spotrebou a emisiami! Snáď jedinou výhodou nových agregátov je vyšší výkon.

Porsche sa netají tým, že prepĺňanie je „nutným zlom“. Turbomotory majú jednoducho lepšiu papierovú spotrebu a teda aj nižšie emisie CO2. Pri nízkom zaťažení totiž fungujú efektívnejšie ako atmosférické agregáty. Nie je však tajomstvom, že pod plnou záťažou vedia „žrať“ obrovské porcie paliva. A aká je teda realita? Je skutočne prepĺňaný štvorvalec úspornejší ako atmosférický šesťvalec?

Horšia spotreba ako pri 6-valci

What Car? porovnal reálnu spotrebu Porsche 718 Cayman S so starším Caymanom S. Novší model s prepĺňaným štvorvalcom s objemom 2,5 litra a výkonom 350 koní si vypýtal až 9,95 l/100 km. Papierová spotreba pritom hovorí o 8,1 l/100 km. Na rozdiely reálnej a papierovej spotreby nie je nič šokujúce. Starší Cayman S s výkonom 325 koní však pri rovnakej jazde žerie len 8,88 l/100 km! Downsizovaný motor teda žerie o 1,1 litra viac ako starší atmosférický šesťvalec! Testovanie prebieha v reálnych podmienkach, ale v žiadnom prípade sa nejedná o športovú alebo rýchlu jazdu. Turbomotor nefunguje ani v takýchto podmienkach... Porsche teda vo výsledku predáva auto s horším zvukom, horšími reakciami na plyn, horším priebehom výkonu a aj horšou spotrebou a emisiami! Snáď jedinou výhodou nových agregátov je vyšší výkon.


Samotné Porsche sa bráni tým, že k downsizingu ich donútili prísne emisné normy. „Nesťažujte sa preto na Porsche, ale na vaše vlády. To ony utvárajú pravidlá a nie my,“ hovorí rozhorčene Mark Baumann, šéf vývoja motorov Porsche.


Zdroj: whatcar, whatcar